Witaj
Ja w Brevie 850, 2008r. też miałem przygodę z czujnikiem ciśnienia oleju.
Sprawa już nieaktualna, wymieniłem na oryginał właśnie o wartości 0,15-0,35 bar i jest jak należy.
Napisze moje spostrzeżenia, bo w tej kwestii też się zastanawiałem (naczytałem się) co do zastosowania jakiegoś zamiennika.
W pewnych latach, fabryka MG stosowała te same czujniki w kilku modelach które wychodzi na to że były wadliwe. Bo w wielu Brevach, Norgach słyszy się o ich wymianach.
Teraz przy podaniu nr katalogowego z Brevy otrzymuje się zamiennik z innego modelu, ale też o wartości 0,15-0,35.
Cena, servis Polska ok. 60 zł - mieli od ręki, w necie ok. 6-8 euro.
Chyba w Californi (w pewnych rocznikach) były te same co w Brevach 850,1100,1200.
Wartości czujnika (z tego co wyczytałem) oznaczają zakres jego pracy tj. do 0,15 normalnie otwarty, 0,15-0,35 normalnie zamknięty (zwarty), powyżej 0,35 normalnie otwarty.
Te stany są kontrolowane, badane przez sterownik silnika. W zależności jaka jest konfiguracji sterownika, w zależności od modelu to czujnik podaje informację (z tego co przeczytałem w servisuwce mojego) sterownik pobiera informację, gdy silnik jest w spoczynku (nie pracuje - zapłon włączony), jak pracuje, jak pracuje i jest na obrotach powyżej 2 tyś.
Dodam że nie mam u siebie kontrolki-lampki ciśnienia. Pojawia się info na wyświetlaczu.
Z tego co rozumiem to sterownik sprawdza wartość ciśnienia oleju przynajmniej dwa lub trzy razy. Spoczynek, praca i praca na obrotach.
Teraz w nowych samochodach/motocyklach spotyka się dwa lub więcej czujników ciśnienia oleju w silniku, które są ustawiane na różne wartości i stany (normalnie zwarty lub rozwarty) i sterownik porównuje te wartości pomiędzy nimi.
Oczywiści są czujniki które mają dwa stany - zamknięty i otwarty np. najprostszy 0,3 bara (zamknięty do 0,3 - zmasowany, powyżej otwarty - przerwa, lub odwrotnie).
Jeśli u ciebie miarowo pasował czujnik od Fiata, wszystko chodzi, nie ma błędów na ECU to trzeba latać i tyle.
Wszystko skazuje na to, że masz podstawowy pomiar ciśnienia (czujnik zwarty lub rozwarty-zmasowany lub nie), a sterownikowi - kontrolce to wystarczy.
Aha, jak pamiętam, koledzy już pisali, to prawda. Trzeba uważać z kąpielą.
, sorry że tyle się napisało.
Pozdrawiam