Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Czujnik ciśnienia oleju California

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Czujnik ciśnienia oleju California

Post autor: jackdruid » 19 sie 2023, 08:03

Witam . co prawda minęło już trochę czasu od dyskusji na temat parametrów czujników ciśnienia oleju , ale ponieważ znowu padł mi następny w mojej Californii postanowiłem jednak zgłębić tajemnicę podwójnych wartości na niektórych czujnikach . Udało mi się skontaktować z inżynierami jednego z producentów i otrzymałem odpowiedź , która wydaje mi się przyda się każdemu z naszego forum. Czujniki są opisywane albo jedną wartością ( np. 0.35bar ) lub w sposób podający dwie wartości ( np. 0.15-0.35bar) . O ile pojedyncza wartość nie budzi wątpliwości o tyle podwójna była już tematem różnych domysłów. Okazuje się ,że podwójna wartość jest podawana w związku z różnym reagowaniem membrany znajdującej się w czujniku . Jest ona uzależniona od temperatury i tak czujnik o wartości 0.20-0.50bar będzie reagował już od niższej wartości (0.20Bar) jednak w krańcowych sytuacjach ciśnienie pod wpływem którego zareaguje nie może być wyższe niż 0.50 bar. Otrzymałem informację ,że niektórzy producenci stosują średnią (w tym wypadku 0.35bar). Ot i cała tajemnica wartości czujników.
jackdruid otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
DDBreva

dera
Posty: 195
Rejestracja: 02 sty 2020, 17:26
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Czujnik ciśnienia oleju California

Post autor: dera » 19 sie 2023, 17:45

Good stuff!! dzięki :-)

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Czujnik ciśnienia oleju California

Post autor: Marek Krupa » 22 sie 2023, 13:32

Należy dodać, że czujniki te ulegają uszkodzeniu w dwojaki sposób. Pierwszy to sygnalizują za niskie ciśnienie w układzie smarowania, drugi to zewnętrzny wyciek. Fiatowskie zamienniki wymagają zastosowanie płaskiej, damskiej końcówki, a nie okrągłej, ale taki styk ma dużą powierzchnię dającą pewne łączenie.

ODPOWIEDZ