Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
California III i.e. i zero absolutne
- jackdruid
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
California III i.e. i zero absolutne
Witam Koleżanki i Kolegów
Potrzebuję rady fachowców bywałych w materii diagnostyki naszych Gutków. Od pewnego czasu zauwazyłem wzrost zużycia paliwa przez moją Californię i postanowiłem sprawdzić , co jest przyczyną . Zrobiłem regulację luzów i synhronizację przepustnic , ale poprawy nie było. Podłączyłem złącze diagnostyczne i okazało się , że czujnik temperatury powietrza i czujnik temperatury oleju wskazują -273C . Sprawdziłem obydwa czujniki i oporność zgadza się z tymi fabrycznymi , ale wskazania są wciąż te same . Zużycie paliwa wzrosło z 4,5 do 6 litrów , co nie jest jakąś straszną wartością, ale mimo wszystko chciałbym dojść przyczyny tego no i przede wszystkim skąd biorą się dziwne wartości temperatury
Potrzebuję rady fachowców bywałych w materii diagnostyki naszych Gutków. Od pewnego czasu zauwazyłem wzrost zużycia paliwa przez moją Californię i postanowiłem sprawdzić , co jest przyczyną . Zrobiłem regulację luzów i synhronizację przepustnic , ale poprawy nie było. Podłączyłem złącze diagnostyczne i okazało się , że czujnik temperatury powietrza i czujnik temperatury oleju wskazują -273C . Sprawdziłem obydwa czujniki i oporność zgadza się z tymi fabrycznymi , ale wskazania są wciąż te same . Zużycie paliwa wzrosło z 4,5 do 6 litrów , co nie jest jakąś straszną wartością, ale mimo wszystko chciałbym dojść przyczyny tego no i przede wszystkim skąd biorą się dziwne wartości temperatury
Re: California III i.e. i zero absolutne
Naprawdę paliła 4,5? Ja nijak nie mogę poniżej 5 zejść. Ale 5-5,5 to bierze.
- jackdruid
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: California III i.e. i zero absolutne
Ja swego czasu pisałem nawet na forum o dziwnym "problemie "ze zbyt małym zużyciem paliwa (na początku mojej przygody z Gutkiem potrafiłem zejść przy turystycznej jeździe do 3,8l/100) , ale po różnych poradach Kolegów doszedłem do wniosku ,że nie będę nic kombinował . Niestety nirvana trwała 6 lat i teraz muszę się dowiedzieć , co może być przyczyną dziwnych odczytów obydwóch czujników ,co pewnie ma wpływ na wzrost zużycia paliwa
Re: California III i.e. i zero absolutne
A może to jakaś wersja szwajcarska z połową mocy? Nie wiem jak jest w takiej, ale może się odblokowała do wersji klasik i pije tyle ile powinna w końcu.
A po świecach i wydechach nie widać różnicy? typu były białe a są czarne?
A po świecach i wydechach nie widać różnicy? typu były białe a są czarne?
Re: California III i.e. i zero absolutne
Głośno myślę.
Skoro zmierzyłeś czujniki (oporność) i jest ok - to może połączenie czunik-komputer jest problemem?
1. zmierzyłbym, czy komputer podaje +5V na wyjściu/wejściu czujnika. Bo z tego co się orientuję, komp powinien podawać tam +5V (ale nie jestem pewny tego), potem masz czujnik, który zmienia rezystancję w zależności od temp, i ECU mierzy prąd. Im większy prąd, tym mniejszy opór... czyli zmierz czy masz na czujniku +5V (możesz to zrobić w sumie nawet po tym jak odepniesz czujnik, na kabelku).
2. Albo opcja bezpośrednia:
Przy komputerze masz wtyczkę - mógłbyś np wziąć ten czuknik (alob opornik zwykły o odpowiedniej oporności) i wtyknąć go bezpośrednio we wtyczkę komputera, czyli: całośc jest zamontowana do motocykla, jak należy, i moto jest gotowy do jazzdy. Ale odpinasz czujnik temperatury. Wpinasz dwie szpilki w dwa odpowiednie miejsca we wtyczce ECU - i do tych szpilek podpinasz czunik (lub opornik). W ten sposób omijasz całą wiązkę kabelków . I wtedy sprawdzasz co Ci wyświetla komp.
Tutaj (na tych szpilkach) możesz znów zmierzyć jakie napięcie podaje ECU na czujnik temp.
3. A napięcie na akumulatorze masz ok? (np nie jest to 10V?) Może AKU Ci niedomaga?
Ciekawy problem! Zazdroszczę
Skoro zmierzyłeś czujniki (oporność) i jest ok - to może połączenie czunik-komputer jest problemem?
1. zmierzyłbym, czy komputer podaje +5V na wyjściu/wejściu czujnika. Bo z tego co się orientuję, komp powinien podawać tam +5V (ale nie jestem pewny tego), potem masz czujnik, który zmienia rezystancję w zależności od temp, i ECU mierzy prąd. Im większy prąd, tym mniejszy opór... czyli zmierz czy masz na czujniku +5V (możesz to zrobić w sumie nawet po tym jak odepniesz czujnik, na kabelku).
2. Albo opcja bezpośrednia:
Przy komputerze masz wtyczkę - mógłbyś np wziąć ten czuknik (alob opornik zwykły o odpowiedniej oporności) i wtyknąć go bezpośrednio we wtyczkę komputera, czyli: całośc jest zamontowana do motocykla, jak należy, i moto jest gotowy do jazzdy. Ale odpinasz czujnik temperatury. Wpinasz dwie szpilki w dwa odpowiednie miejsca we wtyczce ECU - i do tych szpilek podpinasz czunik (lub opornik). W ten sposób omijasz całą wiązkę kabelków . I wtedy sprawdzasz co Ci wyświetla komp.
Tutaj (na tych szpilkach) możesz znów zmierzyć jakie napięcie podaje ECU na czujnik temp.
3. A napięcie na akumulatorze masz ok? (np nie jest to 10V?) Może AKU Ci niedomaga?
Ciekawy problem! Zazdroszczę
Re: California III i.e. i zero absolutne
Czy gorący silnik odpala bez problemu? Przy takich wskazaniach czujników temperatury z wydechów powinien wydobywać się ciągle czarny dym. Jeśli tak nie jest to Ecu ma podane prawidłowe wartości. Aby sprawdzić czujnik temperatury oporność trzeba mierzyć w zakresie temperatury pracy silnika, czyli około 100 stopni. Czujnik temperatury oleju jak i powietrza kupisz w każdej hurtowni motoryzacyjnej i szkoda czasu na pomiary, które i tak bardzo trudno dokładnie zrobić przy użyciu termometru. Najczęściej padają czujniki temperatury oleju i ten czujnik ma największy wpływ na spalanie. U mnie pomogło. Tps również musi być bardzo dokładnie ustawiony.
- jackdruid
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: California III i.e. i zero absolutne
I chyba od tego zacznę . Motocykl nie dymi na czarno , chociaż na początku sezonu miałem przywieszony wtrysk w lewym cylindrze, ale pomógł środek do czyszczenia układów wtryskowych.Odpala dobrze. TPS jest ustawiony wg instrukcji . Doszukałem się w schemacie elektrycznym ,że obydwa czujniki mają wspólną masę dochodzącą do komputera i spróbuję zbadać jeszcze to. A masz może jakieś numery tych czujników, żebym nie musiał się doktoryzować ?JarekG pisze: ↑23 maja 2018, 15:17Czy gorący silnik odpala bez problemu? Przy takich wskazaniach czujników temperatury z wydechów powinien wydobywać się ciągle czarny dym. Jeśli tak nie jest to Ecu ma podane prawidłowe wartości. Aby sprawdzić czujnik temperatury oporność trzeba mierzyć w zakresie temperatury pracy silnika, czyli około 100 stopni. Czujnik temperatury oleju jak i powietrza kupisz w każdej hurtowni motoryzacyjnej i szkoda czasu na pomiary, które i tak bardzo trudno dokładnie zrobić przy użyciu termometru. Najczęściej padają czujniki temperatury oleju i ten czujnik ma największy wpływ na spalanie. U mnie pomogło. Tps również musi być bardzo dokładnie ustawiony.
Re: California III i.e. i zero absolutne
Czujnik temperatury oleju ma symbol WTS 05 Jager , Magneti Marelli. Najlepsze były Hella Siemens, ale są już niedostępne. W Inter Carsie dostaniesz dobry zamiennik. Czujnik temperatury powietrza ma symbol WTS 04 o ile dobrze pamiętam. Był w krótkiej serii stosowany jako czujnik temperatury oleju w lewej pokrywie zaworowej Californi ev . Włosi czasami mają takie pomysły. Brak masy to dobry trop jeśli chodzi o odczyty temperatury. Kolega miał ostatnio taki problem z masą w Californi ev.