Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

California III i.e. i zero absolutne

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

California III i.e. i zero absolutne

Post autor: jackdruid » 22 maja 2018, 19:19

Witam Koleżanki i Kolegów
Potrzebuję rady fachowców bywałych w materii diagnostyki naszych Gutków. Od pewnego czasu zauwazyłem wzrost zużycia paliwa przez moją Californię i postanowiłem sprawdzić , co jest przyczyną . Zrobiłem regulację luzów i synhronizację przepustnic , ale poprawy nie było. Podłączyłem złącze diagnostyczne i okazało się , że czujnik temperatury powietrza i czujnik temperatury oleju wskazują -273C smut1 . Sprawdziłem obydwa czujniki i oporność zgadza się z tymi fabrycznymi , ale wskazania są wciąż te same . Zużycie paliwa wzrosło z 4,5 do 6 litrów , co nie jest jakąś straszną wartością, ale mimo wszystko chciałbym dojść przyczyny tego no i przede wszystkim skąd biorą się dziwne wartości temperatury :-|

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: adamigo » 22 maja 2018, 20:26

Wszystko co chłodniejsze niż włoskie lato to zero absolutne:> Dobre:>:>:>
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

ka741
Posty: 101
Rejestracja: 02 lut 2018, 08:27
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: ka741 » 22 maja 2018, 21:46

Naprawdę paliła 4,5? Ja nijak nie mogę poniżej 5 zejść. Ale 5-5,5 to bierze.

DDBreva
Posty: 198
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: DDBreva » 22 maja 2018, 22:14

Potwierdzam
Ja zaczynam od 5,5L i też nie chce mi zejść niżej.
Hmm...nie sprawdzalem ale może i u mnie dziadek mróz
:-(

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: jackdruid » 23 maja 2018, 05:47

Ja swego czasu pisałem nawet na forum o dziwnym "problemie "ze zbyt małym zużyciem paliwa (na początku mojej przygody z Gutkiem potrafiłem zejść przy turystycznej jeździe do 3,8l/100) , ale po różnych poradach Kolegów doszedłem do wniosku ,że nie będę nic kombinował . Niestety nirvana trwała 6 lat i teraz muszę się dowiedzieć , co może być przyczyną dziwnych odczytów obydwóch czujników ,co pewnie ma wpływ na wzrost zużycia paliwa :-|

ka741
Posty: 101
Rejestracja: 02 lut 2018, 08:27
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: ka741 » 23 maja 2018, 07:17

A może to jakaś wersja szwajcarska z połową mocy? Nie wiem jak jest w takiej, ale może się odblokowała do wersji klasik i pije tyle ile powinna w końcu.
A po świecach i wydechach nie widać różnicy? typu były białe a są czarne?

dera

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: dera » 23 maja 2018, 07:38

Głośno myślę.

Skoro zmierzyłeś czujniki (oporność) i jest ok - to może połączenie czunik-komputer jest problemem?


1. zmierzyłbym, czy komputer podaje +5V na wyjściu/wejściu czujnika. Bo z tego co się orientuję, komp powinien podawać tam +5V (ale nie jestem pewny tego), potem masz czujnik, który zmienia rezystancję w zależności od temp, i ECU mierzy prąd. Im większy prąd, tym mniejszy opór... czyli zmierz czy masz na czujniku +5V (możesz to zrobić w sumie nawet po tym jak odepniesz czujnik, na kabelku).


2. Albo opcja bezpośrednia:
Przy komputerze masz wtyczkę - mógłbyś np wziąć ten czuknik (alob opornik zwykły o odpowiedniej oporności) i wtyknąć go bezpośrednio we wtyczkę komputera, czyli: całośc jest zamontowana do motocykla, jak należy, i moto jest gotowy do jazzdy. Ale odpinasz czujnik temperatury. Wpinasz dwie szpilki w dwa odpowiednie miejsca we wtyczce ECU - i do tych szpilek podpinasz czunik (lub opornik). W ten sposób omijasz całą wiązkę kabelków . I wtedy sprawdzasz co Ci wyświetla komp.
Tutaj (na tych szpilkach) możesz znów zmierzyć jakie napięcie podaje ECU na czujnik temp.

3. A napięcie na akumulatorze masz ok? (np nie jest to 10V?) Może AKU Ci niedomaga?


Ciekawy problem! Zazdroszczę rad3

Awatar użytkownika
JarekG
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, 20:49

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: JarekG » 23 maja 2018, 15:17

Czy gorący silnik odpala bez problemu? Przy takich wskazaniach czujników temperatury z wydechów powinien wydobywać się ciągle czarny dym. Jeśli tak nie jest to Ecu ma podane prawidłowe wartości. Aby sprawdzić czujnik temperatury oporność trzeba mierzyć w zakresie temperatury pracy silnika, czyli około 100 stopni. Czujnik temperatury oleju jak i powietrza kupisz w każdej hurtowni motoryzacyjnej i szkoda czasu na pomiary, które i tak bardzo trudno dokładnie zrobić przy użyciu termometru. Najczęściej padają czujniki temperatury oleju i ten czujnik ma największy wpływ na spalanie. U mnie pomogło. Tps również musi być bardzo dokładnie ustawiony.

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: jackdruid » 23 maja 2018, 16:58

JarekG pisze:
23 maja 2018, 15:17
Czy gorący silnik odpala bez problemu? Przy takich wskazaniach czujników temperatury z wydechów powinien wydobywać się ciągle czarny dym. Jeśli tak nie jest to Ecu ma podane prawidłowe wartości. Aby sprawdzić czujnik temperatury oporność trzeba mierzyć w zakresie temperatury pracy silnika, czyli około 100 stopni. Czujnik temperatury oleju jak i powietrza kupisz w każdej hurtowni motoryzacyjnej i szkoda czasu na pomiary, które i tak bardzo trudno dokładnie zrobić przy użyciu termometru. Najczęściej padają czujniki temperatury oleju i ten czujnik ma największy wpływ na spalanie. U mnie pomogło. Tps również musi być bardzo dokładnie ustawiony.
I chyba od tego zacznę . Motocykl nie dymi na czarno , chociaż na początku sezonu miałem przywieszony wtrysk w lewym cylindrze, ale pomógł środek do czyszczenia układów wtryskowych.Odpala dobrze. TPS jest ustawiony wg instrukcji . Doszukałem się w schemacie elektrycznym ,że obydwa czujniki mają wspólną masę dochodzącą do komputera i spróbuję zbadać jeszcze to. A masz może jakieś numery tych czujników, żebym nie musiał się doktoryzować ? :)

Awatar użytkownika
JarekG
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, 20:49

Re: California III i.e. i zero absolutne

Post autor: JarekG » 23 maja 2018, 23:13

Czujnik temperatury oleju ma symbol WTS 05 Jager , Magneti Marelli. Najlepsze były Hella Siemens, ale są już niedostępne. W Inter Carsie dostaniesz dobry zamiennik. Czujnik temperatury powietrza ma symbol WTS 04 o ile dobrze pamiętam. Był w krótkiej serii stosowany jako czujnik temperatury oleju w lewej pokrywie zaworowej Californi ev rad6 . Włosi czasami mają takie pomysły. Brak masy to dobry trop jeśli chodzi o odczyty temperatury. Kolega miał ostatnio taki problem z masą w Californi ev.

ODPOWIEDZ