Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

California przerywa

jaworek43
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2018, 21:58

California przerywa

Post autor: jaworek43 » 15 mar 2018, 22:28

Witam wszystkich od dwoch sezonow jezdze Moto Guzzi California EV z 1999r wtrysk a własciwie jedynie próbuje nia jezdzic wczesniej miałem rozne moto nigdy MG. Kupiłem ja chyba sercem a nie rozumem bo uwazam że to najładniejsze moto jakie jezdzi po ziemi ale ja ze swoja mam niestety same problemy. Motocykl po prostu przerywa podczas jazdy i nie wiadomo dlaczego, przejrzana została elektryka wymieniona pompa paliwa wymienione tarcze sprzęgłowe, kocham motocykle i zwykle mam do nich cierpliwosc ale tu już mi rece opadaja. Moze Ktos z was miał coś podobnego w Californii albo innym MG? Na biegu jałowym chodzi płynnie gdy jade szybko tez raczej problem nie istnieje, ale podczas tzw normalnej jazdy na różnych biegach i przy różnej predkosci moto przerywa przepuszcza szarpie nie wiem jak to opisac tak jagby na chwile mu prad odcinało albo sie dławił nie wiem gdzie szukac pomocy, biegi zapinają sie płynnie mój mechanik sugeruje problemy z prądem, mówi że może czujnik stopki bocznej nie bede sie rozpisywał bo szczerze mówiac przestałem juz liczyc na to ze jeszcze kiedykolwiek California da mi radosc z jazdy dodam tylko że z moich obserwacji wynika iż zimny moto tez nie przerywa ale po kilkunastu przejechanych kilometrach "flaki w moim brzuchu sie przewracaja" Ot widac taka mi sie trafiła California tyleż piekna ile do niczego nieprzydatna a juz do jazdy na pewno nie :-( albo wybaczcie mi to stwierdzenie motocykle MG wcale nie sa takie och ach jak na forum sie o nich pisze bo z moimi poprzednimi sprzetami miewałem jakies problemy ale nigdy az takie. Przepraszam za ten elaborat ale chciałem byc choc troche dokładny bo może akurat Ktos w jakims stopniu zdoła mi pomóc. Pozdrawiam AB

ka741
Posty: 101
Rejestracja: 02 lut 2018, 08:27
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: California przerywa

Post autor: ka741 » 16 mar 2018, 11:31

ktoś tu kiedyś opisywał przypadek niedokręconej klemy po wymianie aku.
Może masa na ECU (tak w Nevadzie miałem).
Tylko ten wątek rozgrzania moto nie pasuje, coś co się zmienia od temperatury? Ale ja Cali dopiero poznaję, więc za wiele nie wiem.
A - chyba że wtryskiwacz, z tym obecnie będę walczył w mniejszym bo też szarpie. Może zmień mechanika, chociaż z tym bywa trudno w malych miastach.
W tych przerwach nie zapala się kontrolka typu check engine?
Poczekaj na fachowców, ja się odezwałem żeby temat podtrzymać.

dera

Re: California przerywa

Post autor: dera » 16 mar 2018, 16:25

Siema! Mialem to samo sądząc po opisie w quocie. Ten sam silnik. Okazalo sie ze mieszanka byla zbyt uboga i zaplony wypadaly. Nagraj na video jak to wygląda to Ci powiem. Gdzies mialem nagranie z tamtych czasów. Sprawdź lewe powietrze . Czy wszystkie gumy są szczelne. Można ponoc wydmuchujac dym z cygara do airboxu :) albo po prostu macaj i patrz. Teoretycznie kontrola CO na stacji diagnostycznej tez powie ale wg mnie do dupy takie sprawdzanie. Ja mierze wprost na kolankach i jest dokladnie. Wtryski mogą byc brudne i mogą lać. Jak swiece? Jaki kolor? Spradz jak TPS ustawiony. Woltomierz potrzebny. Diagnostyka. Nie lam sie. U mnie pomoglo dopiero wgranie nowej mapy do ECU. Ale californie nie slyszalem żeby miał problemy z mapami. Jakby cos niejasne bylo to pytaj albo dzwon. 889 761 808

mancin
Posty: 1
Rejestracja: 08 mar 2018, 16:55

Re: California przerywa

Post autor: mancin » 16 mar 2018, 19:06

a rączki nie świerzbiły i nie ruszało sie czujnika polozenia przepustnicy? Objawy wypisz-wymaluj, brakuje jeszcze strzelania w dolot lub tłumik, weź miernik i sprawdź, opisy w internecie. Ustawienie tego to makabra, drobny ruch i zaczynamy od nowa. Napięcie czujnika ma być książkowe, ułamek volta i moto będzie jechać jak piszesz

Awatar użytkownika
JarekG
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, 20:49

Re: California przerywa

Post autor: JarekG » 17 mar 2018, 11:10

Cześć,
Jeśli mechanik wpadł na pomysł wymiany tarcz sprzęgłowych, aby wyeliminować przerywanie-szarpanie to miał fantazje. Postaram się pomóc, ale musisz dokładnie opisać objawy. Czy silnik dławi się przy przyśpieszaniu z niskich obrotów czy zjawisko występuje w określonym zakresie obrotów. Najlepiej pogadać więc podaję telefon - 609552817

dera

Re: California przerywa

Post autor: dera » 17 mar 2018, 11:53

No to masz wsparcie. Jak Jarek nie podoła to nikt nie podoła:) Cali musi jeździć bez szarpania! :)

jaworek43
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2018, 21:58

Re: California przerywa

Post autor: jaworek43 » 17 mar 2018, 21:23

Dziekuje za pomoc i podpowiedzi jak tylko pogoda pozwoli to podjade do mechanika i zaczniemy od wymiany czujnika temperatury zobaczymy jaki to da efekt dziekuje za tel kontaktowe mysle że przydadza sie na pewno ;) dziekuje tez za słowa wsparcia teraz szukac bede do skutku bo bardzo zalezy mi na mojej Cali samo patrzenie na nia poprawia mi nastrój a jak jeszcze bedzie jezdzic tak jak trzeba to już w ogóle gęba pełna radosci będzie. Pozdrawiam wszystkich i życze udanego nadchodzacego sezonu.

ka741
Posty: 101
Rejestracja: 02 lut 2018, 08:27
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: California przerywa

Post autor: ka741 » 17 mar 2018, 23:09

Tylko na końcu powiedz co to było. Wtedy nasze gdybanie będzie miało sens.

jaworek43
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2018, 21:58

Re: California przerywa

Post autor: jaworek43 » 18 mar 2018, 12:34

oczywiscie napisze jak tylko uda sie namierzyc przyczyne takiego zachowania Californii przyjrze sie wszystkiemu czego udało mi sie dowiedziec z rozmowy tel i z waszych odpowiedzi a jak juz bedzie dobrze to podziele sie spostrzezeniami moze komus sie tez przyda choc kazdemu zycze bezawaryjnej jazdy rad1

misiowy
Posty: 17
Rejestracja: 02 lut 2018, 07:20

Re: California przerywa

Post autor: misiowy » 20 mar 2018, 08:44

Jeśli Masz Cali EV z 1999 to pewnie centralką wtryskową jest Magneti Marelli IAW P8 (taka duża pod siedzeniem pasażera).
Ten komputerek jest bardziej okablowany niż nowsze centralki wtryskowo/zapłonowe typu IAW 15 ....
Na przykład ma dodatkowe połączenia (kablowe) z modułami zapłonowymi (te pod jednym z boczków), poza tym drugi czujnik położenia wału na kole zamachowym oraz zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Jeszcze z tego co pamiętam to rozłożenie stopki bocznej w "starej EVce" powodowało wyłączenie silnika niezależnie od tego czy motocykl był na biegu czy nie
(tu mogę się mylić nie pamiętam ale u mnie chyba tak było).
Przejrzyj wszystkie połączenia i sprawdź gniazda w ECU i modułach zapłonowych.
Poza tym zawsze Możesz odczytać czy ECU nie raportuje jakiś kodów błędów.
W IAW P8 można to odczytać je za pomocą kodów migowych LEDa lub próbuj GuziDiagiem (chyba się da ?).
Tu Znajdziesz z manual do Twojego układu wtryskowego:
http://www.guzzitek.org/atelier/divers/ ... )MAJ02.pdf
Jeśli się da podłączyć P8 pod jakiś program diagnostyczny (np. GuzziDiaga) to obejrzyj "online" temperatury na czujnikach oleju i powietrza (czy są w realnym zakresie) oraz napięcie na potencjometrze przepustnicy (czy przyrasta płynnie bez skoków) oraz czy jest dobrze ustawiona jego wartość przy zamkniętej przepustnicy.
Chyba się da podłączyć P8 bo właśnie znalazłem film na youtube jak gość diazgnozuje EVkę :
https://www.youtube.com/watch?v=ySWkzSKT9OA
Tak czy inaczej Napisz co było przyczyną.
misiowyCV

ODPOWIEDZ