powtarzam temat ze starego forum:
czy po wymianie wtryskiwacza trzeba coś regulować/synchronizować , czy komp sam sobie powinien poradzić? Słabo mi po wymianie pracuje i nie wiem , czy to słaby wtryskiwacz (kupiłem jakiś pewnie zamiennik) czy słaba wymiana.
pozdrawiam
Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
wymiana wtryskiwacza 750
Re: wymiana wtryskiwacza 750
Dobra, powiem co wiem.
Na tyle na ile się zagłebiłem w ECU stosowanym w Cali oraz w Quocie - bardzo wątpie, zeby ECU wykrywało jaki ma wtrysk zamontowany a tym bardziej jego wyadajność. 99.99%, że ECU sobie samo nic nie dobierze i działa po prostu wg wgranej mapy.
Jedynie - ewentualnie, jeśli moto ma sondę lambda - to wtedy widzę taką opcję, że komp coś tam postara się dodać/odjąć (ale zakładam, że niemasz sondy - masz??)
Sprawdzałeś wydajność wtryskiwaczy? Czy mają takie same parametry? Powinno się je przetestować - podłączasz im sygnał, ładujesz paliwo i sprawdzasz ile paliwa przewalą w zadanym czasie. Ja bym to zrobił jako pierwsze. Jak jeden daje o wiele więcej/mniej paliwa niż drugi - będziesz miał problem - i wątpię nawet, że regulacją przepustnic osiągniesz jakiś dobry wynik..
Poprzez grzebanie w mapie mógłbyś skopmensowac te różnice we wtryskach - ake jest to wg mnie raczej hackowanie już - lepiej skołować sprawne wtryski.
Jak wtryski dają tak samo - to zapewne regulacja przepustnic na wakuometrach plus regulacja CO na analizatorze spalin (w Quocie te dwie czynności sa częścią regulacji przepustnic). No i mega ważny czynnik - TPS - też bardzo wpływa na pracę silnika. Jak to wszystko wyregulujesz - to powinno być si.
Pewnie nie masz ochoty rozbebeszać wtrysków teraz - to możesz zacząć od regulacji przepustnic/TPS/CO TRIM.
Dobra, to wiem :-)
Jacyś inni mądrzy koledzy się wypowiedzą?
Na tyle na ile się zagłebiłem w ECU stosowanym w Cali oraz w Quocie - bardzo wątpie, zeby ECU wykrywało jaki ma wtrysk zamontowany a tym bardziej jego wyadajność. 99.99%, że ECU sobie samo nic nie dobierze i działa po prostu wg wgranej mapy.
Jedynie - ewentualnie, jeśli moto ma sondę lambda - to wtedy widzę taką opcję, że komp coś tam postara się dodać/odjąć (ale zakładam, że niemasz sondy - masz??)
Sprawdzałeś wydajność wtryskiwaczy? Czy mają takie same parametry? Powinno się je przetestować - podłączasz im sygnał, ładujesz paliwo i sprawdzasz ile paliwa przewalą w zadanym czasie. Ja bym to zrobił jako pierwsze. Jak jeden daje o wiele więcej/mniej paliwa niż drugi - będziesz miał problem - i wątpię nawet, że regulacją przepustnic osiągniesz jakiś dobry wynik..
Poprzez grzebanie w mapie mógłbyś skopmensowac te różnice we wtryskach - ake jest to wg mnie raczej hackowanie już - lepiej skołować sprawne wtryski.
Jak wtryski dają tak samo - to zapewne regulacja przepustnic na wakuometrach plus regulacja CO na analizatorze spalin (w Quocie te dwie czynności sa częścią regulacji przepustnic). No i mega ważny czynnik - TPS - też bardzo wpływa na pracę silnika. Jak to wszystko wyregulujesz - to powinno być si.
Pewnie nie masz ochoty rozbebeszać wtrysków teraz - to możesz zacząć od regulacji przepustnic/TPS/CO TRIM.
Dobra, to wiem :-)
Jacyś inni mądrzy koledzy się wypowiedzą?
Re: wymiana wtryskiwacza 750
żeś mnie teraz dobił,
lambda jest,
stawiam tylko na wtryskiwacz, bo po przeczyszczeniu sprayem od gaźników starego motor odżył chyba całkowicie na jakiś czas, potem znowu go wyjąłem i chciałem przedmuchać w drugą stronę (za pierwszym razem dmuchałem tylko z jedną).
I w całym swoim geniuszu urwałem wtyczkę na wtryskiwaczu - rzecz nienaprawialna wg mnie.
Stąd kłopoty, kupiłem wtryskiwacz, wsadziłem, zapalił, ale to nie to.
Nie sprawdzałem wydajności.
dzięki za cenne rady, popatrzę na to.
lambda jest,
stawiam tylko na wtryskiwacz, bo po przeczyszczeniu sprayem od gaźników starego motor odżył chyba całkowicie na jakiś czas, potem znowu go wyjąłem i chciałem przedmuchać w drugą stronę (za pierwszym razem dmuchałem tylko z jedną).
I w całym swoim geniuszu urwałem wtyczkę na wtryskiwaczu - rzecz nienaprawialna wg mnie.
Stąd kłopoty, kupiłem wtryskiwacz, wsadziłem, zapalił, ale to nie to.
Nie sprawdzałem wydajności.
dzięki za cenne rady, popatrzę na to.
Re: wymiana wtryskiwacza 750
A masz jedna sondę czy dwie? Jak mierzy spaliny juz wymieszane z obu cylindrów to nie widzę szans na kompensację jakokolwiek. Ale nie znaju sie na lambdach:)
Re: wymiana wtryskiwacza 750
Acha ss tu magicy co potrafią wiele naprawić.. Taki wtryskiwacz może o tez