Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Ważne informacje dla tych co lubią sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

pawelprzybysz__STARE

Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: pawelprzybysz__STARE » 28 lut 2011, 12:16

Bardzo często padają pytania typu: jaki olej i ile,jakie świece do jakiego modelu itd.Oto link do strony na której są tego typu informacje.Pozdrawiam Paweł rad1
http://docs6.chomikuj.pl/445385175,0,1,Moto-Guzzi.pdf

(2011-03-01 00:21:41) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 23:21 przez pawelprzybysz__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^adam_r100gs__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 20 maja 2011, 20:33

Podłączam się pod wątek z takim apelem, coby towarzystwo dłubiące zrzuciło w jedno miejsce dane łożysk i simerów. Czasem coś dzwoni czy cieknie i nie ma czasu na rozbiórkę - a potem weryfikację, trzeba rozebrać z łożyskiem w ręku i szybko składać - o sobie oczywiście myślę. Obiecuję ze swojej strony zapodać tak trywialne rzeczy jak łożyska kół i skrzyni, ale na wypadek nadciągającej podróży, poproszę bodaj imolę? czy kto tam tak cyzelował swój antrieb? o dane łożysk dyfra, bo obie przekładnie mam złożone i w użytku. A zdarzyło mi się już w trasie wysypywać rolki z obudowy... Oczywiście z zaznaczeniem modelu proszę, bo jednak ciut się różnią czasem. Tylko ciut - i tylko czasemrad13


aquila2__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: aquila2__STARE » 20 maja 2011, 22:43

No,Adamie,trafiłeś w dychę,właśnie skończyłem ustawianie licowania,momentu tarcia zespołu łożysk stożkowych,dolegania zazębienia i czekam na podkładkę reg.talerza do reg.luzu międzyzębnego z fabryki,innej możliwości nie widzę,pomijając papierki,tekturki,folie Al itp.
Ponieważ robiłem to pierwszy raz na nowych kołach zęb.,zbierałem doświadczenia i trochę cyzelowałem.Największy problem,to ten cholerny uszczelniacz od strony zabieraka 75x90x8 albo 7 lewy,pracujący na samym skraju fi 75 lub na fazie 45 st.i przez to cieknący.
Dalej łożysko 16014 kulkowe zwykłe,lekkie.Miałem Made in Sweden,więc nie ruszałem.Z drugiej strony igiełkowe, wymieniłem INA NAO 35x50x17 oraz uszczelniacz 35x47x7 prawy.To tyle na talerzu.Aha,no i te fabryczne podkładki reg.
Na zębniku masz po kolei:
-podkładki reg.licowania i zazębienia fi 25 (26)bo promień na wałku lub fi 20 starsza wersja,dostałem bez problemów gotowe,ze parę groszy 0,1-0,3-0,5-1,0
-łożysko stożkowe 32005 25x47x15 lub 30204 20x47x15 starsza wersja,był duży pitting
-podkładki reg.momentu tarcia fi 20,grubości jak wyżej,dostałem bez problemu
-łożysko stożkowe 30204 20x47x15
-O-ring fi 19x2
-uszczelniacz 32x47x8 prawy
-O-ring fi 55x2,5
-nakrętka do zagniatania z kołnierzem M20x1 i wsio.
Jeszcze mazak do znaczenia zębów,zmywacz oraz dużo rozwagi i cierpliwości.
Pozdr.



(2011-05-22 15:58:00) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 22 maja 2011, 15:58 przez aquila2__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^adam_r100gs__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 21 maja 2011, 07:50

Aquila, miałeś podać symbole łożysk, a nie pastwić sie nade mną opisami które niewiele takiemu lajkonikowi jak ja mówiąrad13)
Czy Ty chcesz tym dyfrem wygrać Dakar??? Wolność kocham ponad wszystko i baw się jak Ci się podoba, ale pamiętaj, że oprócz dyfra musisz przed startem poprawić parę innych podzespołów równieżrad13
Ja tradycyjnie babrzę się w skrzyni, bo właśnie - uwwwaga! - zaczyna się mi strugać zębatka pierwotnej przekładni z wyjściem na kopadło. Jeszcze tylko wypieprzę te tarcze, założę jakieś bębny w zamian, poutrącam kierunki - i wreszcie będzie klasyk jak tralalarad13
A, oczywiście dziękuję za odzew! Teraz wywołuję do tablicy kolegów ze skrzyniami V65-V75, jakie tam są rolkowe łożyska? Ktoś w ogóle wie, ŻE są rolkowe...?


aquila2__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: aquila2__STARE » 21 maja 2011, 08:25

Wszystkie numery łożysk masz podane,symboli nie piszę,bo te zależne są od producenta a nie wiem jakie Ty dostaniesz gdzieś w świecie,więc masz wymiary i typy.
Pozdr.


aquila2__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: aquila2__STARE » 27 maja 2011, 18:42

Uzupełniam info,dla kol.którzy samodziałają.
Znalazłem wartości ustawienia zespołu łożysk stożkowych w instr.: 1000 SP,V700-750,Brewa 1100.Niestety,każde są inne:w dwóch pierwszych luz dodatni w CARC ujemny.Osobiście skłaniam się za ujemnym.
Pozdr.


^goral__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: ^goral__STARE » 01 lut 2012, 21:13

Witam
właśnie rozbebeszyłem wyjącą skrzynię od nevady 750 A.D.2001. Jedyne uszkodzenie jakie znalazłem to "wygryziony" dystans sprężysty kasujący luz osiowy koła zębatego 5 biegu. przy okazji podaję rozmiary i oznaczenia łożysk i simerów jakie znalazłem:
łożysko igiełkowe RNA-NA4904 20x37x17
łożysko wałeczkowe N203ECP 17x40x12
kulkowe 2 rzędowe 4203 ATN9 17x40x17,5
kulkowe zwykłe 6004, 6204,6205
uszczelniacze:
strona sprzęgła 32x40x7
strona kardana 28x40x7
przy okazji uszczelnienie na wałku atakującym dyfra 32x47x10.
dodatkowo niektóre koła zębate są łożyskowane na łożyskach igiełkowych z dzielonymi koszami, jak się do nich dokopię to dopiszę.
Pozdrawiam



pawelprzybysz__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: pawelprzybysz__STARE » 01 lut 2012, 21:57

Dziekuję koledze za fajne informacje na pewno się przydadzą rad1


aquila2__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: aquila2__STARE » 02 lut 2012, 11:53

Jak pisałem wyżej,podawanie oznaczenia łożyska tocznego bez podania producenta może wprowadzać odbiorcę w błąd.Producenci stosują różne oznaczenia podobnych typów i rozmiarów bo mimo unifikacji,każdy ma własne patenta,których broni i chroni.Chiny-to osobny problem,niestety.
Pozdr.


^adam_r100gs__STARE

RE: Ważne informacje dla tych co lubiš sami naprawiać i serwisować swoje motocykle

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 02 lut 2012, 13:30

Oj już nie bądź taki - wymiary też podał, a to jest gruba poszlakarad13


ODPOWIEDZ