Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Podłączenie lampy stop w kufrze kappa
Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Witam zwracam się do fachowców elektryków W Brevie światło tylne postojowe, mijania i stopu jest na diodach LED... do klosza dochodzą trzy przewody...
1) masa,
2) 11,4V
3) 7V...
W tej konfiguracji świeci się pozycja (mijania)
Po wciśnięciu stopu sytuacja jest odpowiednio taka:
1) masa,
2) 11,4V
3) 11,4V...
więc zapala się stop
Po podłączeniu kufra kappa ze światłem stopu (Masa do masy a plus do przewodu nr 3) są takie sytuacje:
Gaśnie światło pozycyjne (mijania) ale światła stopu motoru i kufra działają normalnie.
Po podłączeniu masa do masy, plus do przewodu nr 2 światło postojowe (mijania) świeci się, stop klosza działa natomiast stop kufra świeci się jako mijania cały czas.
Powinno być tak że klosz motoru działa jak powinien a stop kufra zapala się jedynie po wciśnięciu hamulca...
Czy te problemy związane są z tym że klosz jest na LED-ach... może należy zamontować LED-y w kufrze a jak tak to jakie mają być ich parametry?? A może takie jak w kloszu i w kufrze byłaby pozycja i stop??
1) masa,
2) 11,4V
3) 7V...
W tej konfiguracji świeci się pozycja (mijania)
Po wciśnięciu stopu sytuacja jest odpowiednio taka:
1) masa,
2) 11,4V
3) 11,4V...
więc zapala się stop
Po podłączeniu kufra kappa ze światłem stopu (Masa do masy a plus do przewodu nr 3) są takie sytuacje:
Gaśnie światło pozycyjne (mijania) ale światła stopu motoru i kufra działają normalnie.
Po podłączeniu masa do masy, plus do przewodu nr 2 światło postojowe (mijania) świeci się, stop klosza działa natomiast stop kufra świeci się jako mijania cały czas.
Powinno być tak że klosz motoru działa jak powinien a stop kufra zapala się jedynie po wciśnięciu hamulca...
Czy te problemy związane są z tym że klosz jest na LED-ach... może należy zamontować LED-y w kufrze a jak tak to jakie mają być ich parametry?? A może takie jak w kloszu i w kufrze byłaby pozycja i stop??
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Z tego co piszesz wnioskuję, że jest to rozwiązane oszczędnie - czyli ledy działąją jako pozycja na pół gwizdka, a jak stop wciśniesz to daje całą moc na diody i dlatego masz silniejsze światło. Podłączenie nr 2 będzie do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. W kufrze masz żarówki, i jak je podłączysz to pod tą pozycję nr. 3 to ci się to jak napisałeś, żażyło czły czas jak pozycja.musisz podłączyćto na komparatorze, najlepiej na ne555 i na wyjściu zapiąć przekaźnik do stopu kufra. Chyba że obkminisz coś na tranzystorze wyregulowanym na zablokowanie do 8V i jak przekroczysz 8V to zapali ci stop. Ukłądy takie sąstosowane w instalacjach do haków np audi, vw i skody. Tam jedna żarówa obsługuje podobnie jak w twoim gutku oba zadania.
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Do podłączenia tablicy rejestracyjnej są inne przewody i zupełnie inna wiązka idzie...
Pytanie inne... może wsadzić takie same diody jak są w kloszu motocykla do światła stopu kufra... czy tak by działało... jak tak to jakie to diody
Pytanie inne... może wsadzić takie same diody jak są w kloszu motocykla do światła stopu kufra... czy tak by działało... jak tak to jakie to diody
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Są to napewno czerwone ledy wysokiej jasności. Normalny czerwony led ma minimalne napięcie zaświecenia koło 2v i max prąd jaki można przez to puścić to od 35mA do 50mA - przy większym się zagrzeje i przepali. LEDy muszą mieć oporniki żeby zmniejszyć natężenie prądu bądź multiwibrator astabilny który zmienia częstotliwość bądź współczynnik wypełnienia fali prostokątnej, czyli prąd się pojawia i znika dzięki czemu nie przegrzewa się dioda. Japońce stosują w lampach oporniki, a Nimce np w audi multiwibratory/impulsowe zasilanie. Jeśli chcesz mieć tylko stop na kufrze to musisz zrobić sobie włącznik na minimum jednym tranzystorze i kilku opornikach i zadziała jako stop tylko, ale jak możesz mieć również z pozycją to możesz połączyć 14V : 2V = 7 np sześć, siedem diod połączonych w seregu z opornikiem 100 albo 1k ohm (nie pamiętam ile zapiąłem ohm w iżu w tylnej lampie)powinno się zapalić lekko na pozycji i mocniej na stopie. Najlepiej doświadczalnie to dobrać, ja w iżolu mam 7V użyłem trzech szeregów po trzy diody w każdym, i oporów nie pamiętam, ale 100 albo 1k ohm, mam dwa opory jeden do pozycji drugi do stopu - coby prąd oszczędzać. Moje diody wyszarpałem z audicowej tylnej lampy, a do oświetlenia tablicy diody pozycyjne z przedniej lampy audi, zaje...ście jasne. Idźdo elektronicznego i poproś o super jasne czerwone ledy, średnica nie jest ważna bo czy kupisz 3mm czy 10mm półprzewodnik w nich jest ten sam a zapłacisz więcej. Są takie, które mają kilka półprzewodników w jednej obudowie. Jak podłączycz to sprawdź temperaturę, jak parzy to padnie piędzej czy później, 85stopni to temp uszkodzenia większości półprzewodników.
tu masz kartę z danymi super jasnej led
http://www.maplin.co.uk/media/pdfs/UF72.pdf
(2011-01-03 00:52:15) Wiadomość została zmodyfikowana
tu masz kartę z danymi super jasnej led
http://www.maplin.co.uk/media/pdfs/UF72.pdf
(2011-01-03 00:52:15) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 23:52 przez Tutmosis__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Cóż muszę to na spokojnie przetrawić choć ciężko to widzę Pogadać to ja mogę o hydraulice siłowej a z diodami i kombinacjami to tu będzie gorzej tak czy siak będzie metoda prób i błędów
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Dobra masz tu schemat układu który służy do włączenia świateł w aucie po wzbudzeniu alternatora, tobie to zadziała tylko musisz zmienić R6 i d2 na jakąś 6V doświadczalnie najlepiej. jak zastosujesz do żarówki to tylko jeden przekaźnik potrzebny, jeśli LED to nie musisz zakładać D3 i przekaźników tylko LEDy przez opornik coby się przy 14V nie zjarały. nie montujesz C2 lub zmieniasz go na 100nF bo stop by się zapalał z opóźnieniem. Zdaj relacje jak poszło.
http://obrazki.elektroda.net/3_1265061496.jpg
A elektronika ma bardzo wiele wspólnego z hydrauliką siłową, małymi ciśnieniami sterujesz dużym ciśnieniem...
(2011-01-04 01:53:55) Wiadomość została zmodyfikowana
http://obrazki.elektroda.net/3_1265061496.jpg
A elektronika ma bardzo wiele wspólnego z hydrauliką siłową, małymi ciśnieniami sterujesz dużym ciśnieniem...
(2011-01-04 01:53:55) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 00:53 przez Tutmosis__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
O Matko konstruktorów ,czytelnictwo na forum wzrośnie - przeczytałem trzy razy -już wiem diody mają być czerwone od świecenia .Dla mnie poezja jak reguła prawej dłoni.Właśnie kombinowałem podświetlenie mojego kufra .Jak w tydzień nie dam rady to powróce do tradycji -hubka i łuczywo ,a może nawet olej skalny na knocie .
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
imola.i.inne napisaďż˝/a:
no tak tyko hubka da tylko żar z ogniem może być ciężko, łuczywo będzie się szybko paliło jak prędkość wzrośnie i jak będzie żywiczne to często szybę trzeba czyścić. Natomiast olej skalny musisz najpierw przedestylować czy frakcjonować bo długowęglowe węglowodory będą ci się osadzały na knocie.Ktos pisze: powróce do tradycji -hubka i łuczywo ,a
może nawet olej skalny na knocie .
RE: Podłšczenie lampy stop w kufrze kappa
Jak sami widzicie, z kol. Tutmo nie ma żartów. Zalecam powrót do żarówek Edisona, inaczej Was zamęczy!