Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Temperatura pracy silnika MG Cali

Tutmosis__STARE

RE: Temperatura pracy silnika MG Cali

Post autor: Tutmosis__STARE » 12 paź 2010, 21:56

Z tym olejem syntetycznym to chyba nie w tą stronę, bo syntetyki to właśnie są robione żeby na koksowanie się uodpornić i zwiększyć wytrzymałość wiązań łańcuchów węglowodorowych, coby taki olej żył więcej, a przy okazji był bardziej stabilny (takie same właściwości wiskotyczne itp.) w większym zakresie temperatur.
Z tą drugą świecą w głowicy to bez opóźnienia zapłonu strzelacie w tłoki z dwu luf naraz. Jeszcze nie miałem przyjemności strzelać z dubeltówki (podobno kopie duuuużo mocniej niż sztucer snajperski czy karabin wojskowy), ale jak sobie wyobrażę, że strzelam z dwóch mauzerów jak mój z jednego ramienia to poziom stresu i adrenaliny...
Roger dowierca dodatkową dziurę w głowicach BMek i pierwsze co się po ich założeniu robi to opóźnienie zapłonu.
Wyobraźmy sobie, że mamy lont 2m i prędkość spalania 1m/s. Jak odpalimy z jednego końca to się spali w 2 sekundy, a jak z dwu końców naraz?
To samo jest z projektowaniem amunicji, do masy pocisku dobieramy taką ilość prochu coby poleciał jak najszybciej, ale żeby się palił progresywnie, czyli ciśnienie narastało stopniowo do pewnego limitu, po nim komora nabojowa robi bum. Proste odpalacie ładunek z dwu spłonek i korbowody tego znieść nie mogą.
Maksymalne ciśnienie nad tłokiem powinno być 15stopni po GMP, jak jest później to tracimy na paliwie, a jak wcześniej to tracimy na żywotności silnika i straty w paliwie bo wzrost ciśnienia jest połączony ( w izochorze) ze wzrostem temp., im większa różnica temp. tym większa prędkość jej przewodzenia, a to są właśnie straty (przewodzenie do obudowy silnika).Wybierz swoją strategię!


imola.i.inne__STARE

RE: Temperatura pracy silnika MG Cali

Post autor: imola.i.inne__STARE » 12 paź 2010, 23:03

Tak około tematu: Dwa Gutki 750 różnią się głowicami i stopniem sprężania ,odprężony daje 48 kucy . wysilony 60 koni-przy mniejszych obrotach -za to więcej pali/droższej okowity/ i tak na oko jest gęściej użebrowany ,olej wymieniamy co 3 tyś /w słabszym co 7.5tyś /.Nic za darmo!

(2010-10-12 23:06:25) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 23:06 przez imola.i.inne__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

Tutmosis__STARE

RE: Temperatura pracy silnika MG Cali

Post autor: Tutmosis__STARE » 12 paź 2010, 23:51

To że ma większą moc przy niższych obrotach znaczy, że momentem obrotowym nadrabia niskoobrotowość, żeby to uzyskać podnosi ciśnienie nad tłokiem i temperaturę z tym związaną - płaci wysokimi stresami układu korbowotłokowego.Ale co tam. Kiedy wrócą czasy moto co pali 2,5 litra benzyny bez oglądania się na moc?


skybogus__STARE

RE: Temperatura pracy silnika MG Cali

Post autor: skybogus__STARE » 13 paź 2010, 11:28

Witam !
w moim MG Cali III - 946 cm3 1992 rok prod.
sprowadzony z Niemiec przebieg 7500 km
-temperatura otoczenia miedzy 12-27 st.C
- olej trzyma miedzy 95-110 st.C
I uwazam ze to niezbyt wyskoa temp. jak na silnik chlodzony powietrzem ( czyli olejem rowniez ), jak robilem badania silnika FIAT
CC Sporting na hamowni - to zdejmowalismy charakterystyki przy temp wody 92 st.C i oleju 130 st.C !!!!- i to w silniku chlodzonym woda
poza tym -jesli przy zagrzaniu lubi przydzwonic - mysle ze troszke mozna mieszanke wzbogacic - wszak paliwo parujac --chlodzi silnik - o ile jest taka mozliwosc
regulacji.



ODPOWIEDZ