Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Zmiana biegów
Zmiana biegów
Witam ponownie. Mam pytanie odnośnie Griso i zmiany biegów. Czy zmiana biegów musi łączyc się z nieprzyjemnym dla ucha trzaskiem? Jednak wbijanie biegów do góry czasami udaje sie bezszelestnie, choc nie mam jeszcze dokładnie opracowanego sposobu, to jednak w dół zawsze sa trzaski. Mam wrażenie że może brak mi doświadczenia lub jest jakiś sposób, lub tez ten typ tak ma.
RE: Zmiana biegów
A przepraszam za trywialne pytanie, ale czy kolega robi przegazówkę przy zmianie w dół...? Bo skrzynie moto tym się różnią od skrzyń w autach,że nie mają ci one synchronizatorów...
RE: Zmiana biegów
Chyba musisz sie przyzwyczaić
Był juz tu wątek o tym. Konstrukcja napędu gutka jest dość toporna i w tym jej urok.
Po pierwszym roku juz nie zwracasz na to uwagi.
Mi udaje się cicho wrzucać biegi gdy olej w skrzyni jest jeszcze zimny. Mimo że mam zalany ten gęstszy to i tak gdy się nagrzeje to stuka. Jak zmieniasz bardzo szybko to wtedy jest ciszej, ale trzeba wtedy zapie...smiech6
A przy redukcji zawsze przygazówka.
Był juz tu wątek o tym. Konstrukcja napędu gutka jest dość toporna i w tym jej urok.
Po pierwszym roku juz nie zwracasz na to uwagi.
Mi udaje się cicho wrzucać biegi gdy olej w skrzyni jest jeszcze zimny. Mimo że mam zalany ten gęstszy to i tak gdy się nagrzeje to stuka. Jak zmieniasz bardzo szybko to wtedy jest ciszej, ale trzeba wtedy zapie...smiech6
A przy redukcji zawsze przygazówka.
RE: Zmiana biegów
No to dokładnie masz takie doświadczenia jak ja. Na zimnym wchodzą bezszelestnie, potem jest gorzej. A od 4 w góre udaje mi sie zapinać bezszelestnie bez sprzęgła ale jak napisałeś trzeba zapier.....
W dół oczywiście zawsze z przegazówka ale i tak kultura tego jest daleka od doskonałości. W sumie nie przeszkadza mi to że biegi tak topornie wchodzą, raczej bałem sie że może coś juz jest zużyte albo że taka zmiana może mieć niekorzystny wpływ na skrzynie.
W dół oczywiście zawsze z przegazówka ale i tak kultura tego jest daleka od doskonałości. W sumie nie przeszkadza mi to że biegi tak topornie wchodzą, raczej bałem sie że może coś juz jest zużyte albo że taka zmiana może mieć niekorzystny wpływ na skrzynie.
RE: Zmiana biegów
Czyli sam się również uspokoiłem. Jeżdżę od niedawna Brevą i na zimnym to jednyneczka wchodzi bezszelestnie. Po rozgrzaniu już słuchać biegi a im wyżej tym ciszej
RE: Zmiana biegów
Na zimnym wszystko w górę idzie prawie bezszelestnie. Na rozgrzanym jedynka to zawsze stuk, dwa w miarę ok ale najgorsza jest trójka, zawsze walnie. Potem im wyżej tym lepiej a czasami udaje sie bezszelestnie. Starałem się opracować jakiś sposób ale tak naprawdę nie ma chyba takiego.
RE: Zmiana biegów
Poogladaj stare skrzynie z duzym przebiegiem, powinno Ci przejsc zbedne przejmowanie sie.
RE: Zmiana biegów
Każdy ma swoje nawyki .Zmniejszyłem luz linki /na dodając gazu/ po zmianie w góre silnik zaraz ciągnie i po problemie .Jadąc wolno zmieniam wolno,im dynamiczniej jade tym lepiej wchodzą .W dół jak w Starze z przegazówka .Gutek ma mocny dół więc go nie kręce po żółtych polach .