Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

opony bezdętkowe plus dętka

dera__STARE

opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: dera__STARE » 21 cze 2010, 14:47

Czy są jakieś przeciwwskazania przed założeniem opony bezdętkowej i wsadzenie w nią dętki? Na felgę do opon dętkowych. Opony muszę zmienić, a widzę, że większość opon na rynku to bęzdętkowce.


Blues_M07__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: Blues_M07__STARE » 21 cze 2010, 20:51

Spokojnie możesz tak założyć.Ja ma Calafiora 82rok,z przodu i z tyłu mam bezdętkowe z dętką w środku.


hary70__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: hary70__STARE » 21 cze 2010, 22:42

Problem byłby w drugą stronę. Oponę dętkową wstawić bez dętki.


^adam_r100gs__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 22 cze 2010, 00:21

Poczytajcie - ku przestrodzerad13)

"...zwykly kapec okazal sie zagadka do kwadratu! Nie znalazlszy uszkodzenia opony zaczelismy ja pompowac i okazalo sie, ze powietrze ucieka wokol zaworka. Dociagnalem nakretke i w droge, ale okazalo sie, ze mamy bicie w kole uniemozliwiajace jezde powyzej 90/h, normalnie pasazer dygotal jak po Parkinsonie. To bylo wieczorem u bram Parku (...). Na drugi dzien szlajalismy sie szutrem 200 km, bo tam nie ma innych drog,to i wibracje jakos nie byly tak odczuwalne - ale po powrocie na asfalt dramat!

Na noclegu tuz potem zabralismy sie za wywazanie kola i po dojsciu do 300 gram(!!!) - a historia ze zdobyciem olowiu to inna bajka, zadecydowalismy wrocic do glownej szosy w celu poszukiwania pomocy w sensownej "gomerii". W 1. serwisie gosc nie wywazal, ale wyslal nas do drugiego. Tam gosc wywazal, ale nam nie chcial zdjac opony - wyslal nas do 3. serwisu, a ten do ostatniego, motocyklowego- i to z prawdziwego zdarzenia!, gdzie wreszcie jeden macher zajal sie nami kompleksowo. Okazalo sie, ze angielski pieprzony ciec od opon mnie oklamal i zalozyl mi detke, choc mial tego nie robic! Kapec to bylo oddzielenie sie zaworka od detki, a tak sie zlozylo, ze po dokreceniu utrzymywal cisnienie, ale detka sie stlamsila w jednym miejscu opony i dawal taki porazajacy efekt w czasie jazdy!Kamien spadl nam z serca!"



dera__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: dera__STARE » 22 cze 2010, 10:40

Na stronie pirreli piszą, że można ładować opony bezdętkowe z dętkami - tylko spada wtedy indeks prędkości V na 230 km/h.

http://www.pirellityre.com/web/motorcycle/tyres/tyres-technology/construction/Most_pop_motorcycle_rims.page

No to nie będę się więcej zastanawiał i zrobię to rad13
Dzięki za odpowiedzi i przestrogi!

(2010-06-22 10:52:51) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 10:52 przez dera__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

aquila2__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: aquila2__STARE » 22 cze 2010, 19:46

Starał bym się zmienić koła.Wiele razy słyszałem od bardziej doświadczonych o BHP na drodze bez dętki.
Pozdr.


^adam_r100gs__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 23 cze 2010, 00:15

Ja tam staram się zaczynać od bezdętkowej, a po pierwszej poważniejszej nieszczelności przechodzę na dętkę, którą w dłuższą drogę zawsze gdzieś upycham. Ale to takie trochę OT, jako że kolega pytał o felgę dętkową.

(2010-06-23 00:16:32) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, 00:16 przez ^adam_r100gs__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

jkstanley__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: jkstanley__STARE » 06 lip 2010, 12:57

witaj Michale, przerabiałem temat. W zasadzie do naszych calafiorów ze szprychami które nie są przystosowane do opon bezdętkowych, powinniśmy zakładać dętkę + oponę dętkową (tubetype), ale takich już nie uświadczysz. Jest opona Michelin Macadam 50 TT/TL(tubetype/tubeless) jedyna dostępna na rynku jaką znalazłem nadająca się do dętek. Jak wskazuje oznaczenie jest to opona bezdętkowa przystosowana do używania z dętką. Jeździłem na tych oponach 5 sezonów i byłem z nich zadowolony wytrzymały przebiegi rzędu 15tkm.
Czy można używać oponę bezdętkową z dętką?
też szukałem odpowiedzi na to pytanie rozmawiałem ze specjalistami i handlowcami z firm Continental, Pirelli, Dunlop, Michelin a także z motocyklistami i serwisami oponiarskimi. Odpowiedzi i zdania były sprzeczne i podzielone. Jedni twierdzą, że TAK jak najbardziej inni,że w ŻADNYM WYPADKU.
Obecnie jeżdżę na oponie bezdętkowej z dętką w środku. Bo co jak nie można kupić innej?
Moje obserwacje i uwagi są następujące.
Opony przystosowane do dętki mają w środku gładką powierzchnię, natomiast opony bezdętkowe mają na wewnętrznej stronie ukośne żebra( coś jak ości). Te garby przy dłuższej eksploatacji powodują miejscowe przecieranie dętki!!! Przetarcia są na tyle głębokie, że zwykła dętka ok 1,7 mm grubości może w tym miejscu PĘKNĄĆ!!Dlatego ja używam do takiej opony specjalnych grubych dętek do motocykli enduro (guma dętki jest ponad dwukrotnie grubsza) bardzo ważne jest też regularne sprawdzanie ciśnienia, by nie dopuścić by na flaku dętka przemieszczała się względem opony. Myślę też że nie powinno się używać takiej dętki dłużej niż dwa sezony. U mnie to okres życia opony i wymiana, ale osoby mniej jeżdżące 5-6 lat na jednych gumach powinny, moim zdaniem, wymienić co 2 3 lata dętki. Tak dla własnego BEZPIECZEŃSTWA !!! Wiemy czym może się skończyć guma w przednim kole przy dużej V=??

(2010-07-06 13:01:51) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010, 13:01 przez jkstanley__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

dera__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: dera__STARE » 06 lip 2010, 13:40

Dzięki Jarek za solidną odpowiedź.

Pozdrawiam!


^adam_r100gs__STARE

RE: opony bezdętkowe plus dętka

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 06 lip 2010, 21:32

Ale - jest jedno ale. Czy ktoś z Was łapał takowe gumy przy dużych V? Bo ja i owszem - i pęknięcie dętki w bezdętkowej nie jest , zaręczam, niczym strasznym, bo powietrze ucieka TYLKO wokół zaworka - a więc zbyt wolno, żeby nie załapać, co się kroi. No chyba, że ktoś ma słaby czas kumacji...


ODPOWIEDZ