Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

filtr powietrza K&N

imola.i.inne__STARE

filtr powietrza K&N

Post autor: imola.i.inne__STARE » 09 maja 2010, 23:26

Rok temu wymieniłem filtr powietrza na K&N /kształt taki jak org./Skutek był taki ;gorzej odpalał gazniki były do przeregulowania za to zdecydowanie mniej palił i tak na oko miał lepszy moment .Po zimie nie odpalił ,w komorach pływakowych było akwarium z rosołem .No normalnie pełno wody !Słyszałem o dwu podobnych przypadkach .Czy Koledzy mają podobne doświadczenia.


imola.i.inne__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: imola.i.inne__STARE » 17 maja 2010, 22:17

Po kilku wyczerpanych do ostatniej iskry akumulatorach -odpalił i to w jakim stylu ,strzał w tłumik zbudził ostatnie śpiące tej jesieniowiosny komary .Prób było wiele:zapłon ,świece,zawory,gazniki,nawet podejrzanego K&N wymieniłem .Wreszcie usłyszałem opowieść o jezdzie po torze na czas .Zawodnik paliwo gromadził w przezroczystym zbiorniku wreszcie po kilku dniach jak się ustało zlewał z wierzchu i tankował .Osiągał dobre wyniki .Zrobiłem podobnie ,z zbiornika paliwa wydostałem substancje która przybrała płynną postać .Zlałem do trzech kolejnych przezroczystych naczyń .Kto zaczynał się golić przed 1980r może pamięta ''żele po holeni''zapach był podobny ,smak pasty do zębów z letnich koloni ,za to kolor... poezja -kanarkowy-szkolna koleżanka miała taką kremplinową bluzeczke ,no mówie Wam krew Predatora .Po rozlaniu na podłoge -nie parowało- co może świadczyć o pokrewieństwie ze środkami gaśniczymi .Po wypłukaniu instalacji i zalaniu prawdziwym paliwem odpalił i już .Na K&N pewno jeszcze się nawróce .


^adam_r100gs__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 18 maja 2010, 00:41

No muszę Ci przyznać, masz żyłkę dramaturgiczną, czytałem z zapartym tchem. Osobiście jak porównuję ceny K&Nów z standardami, wolę w długą trasę zabrać drugi filtr niż mieć "wiecznego" K&Na a w bagażu i tak upchnięty niezbędny doń dodatek w postaci spraja do jego czyszczenia.


Tutmosis__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: Tutmosis__STARE » 18 maja 2010, 00:52

A to filtr w gutkach jest częścią serwisowalną, czyli podlegającą wymianie?! Jeśli tak to producent przewidział wymianę podczas złomowania motocykla pewnie bo dostęp do trąbki jest rewelacyjny.

Serwisant musi mieć anielską cierpliwość bądź kilka tabletek relanium...


^adam_r100gs__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 18 maja 2010, 09:53

E, godocie. Mnie starczyło 16 roboczogodzin i trzy termosy kawy dla relaksacji.I żadnego relanium. I nowy filtr też ma zrobić 15 tysięcy, bo wcześniej ani mi w głowie znów całej soboty marnować!


lucza__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: lucza__STARE » 18 maja 2010, 16:55

Pytanie od laika . A co jeśli ktoś ma stożki (np.ja) jest jakaś różnica między oryginałem (praca silnika , żywotność ) I jeszcze mam pytanko do imoli (bo wiem , że też masz V75 4-ro zaworowe ) jaki przebieg masz w swojej machinie , miałeś jakies problemy ze swoim quattro valvole . Pozdrawiam

(2010-05-18 17:00:01) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 17:00 przez lucza__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

imola.i.inne__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: imola.i.inne__STARE » 18 maja 2010, 23:00

Mój się zrobił łakomy na paliwo K&N stawia mniejszy opór więc teoretycznie mniej pali i to prawda ,drugi powód to kwestia dostępu .Dostęp jest tyle że czasochłonny .Fabryczne zużycie paliwa uzyskałem przez wymiane zużytych na nowe dysze,rozpylacz i iglice w gazniku .Jesli dobrze pamiętam to rozpylacz był rozkalibrowany o 0,02 mm przynajmniej tyle wymierzyłem .Przepływowości nie mierzyłem ale łykał 2l.więcej .O filtrach stozkowych nie mam wiarygodnej wiedzy ,za to stożkowe tłumiki/megafony/podnoszą moc przy predkościach w okolicy maxymalnych .Może jest podobnie z filtrami .Mój V75 był motocyklem pokazowym w salonie przez kilka lat /mechanicy nie mieli czsu na serwis/ był żle prowadzony niewłaściwe luzy zaworowe poskutkowały wyklepaniem 1 krzywki na wałku rozrządu zużyciem kilku śrub regululących luz zaworowy /pasują od popularniejszego Lario lub małej Kawy / Po regeneracji wałka Pan Świątek w Bydgoszczy /polecam/ ,i wymianie śrub jest dobrze .Wymaga jak w instrukcji kontroli co 1500km ,czasem nic nie trzeba robić .Dobrze jest podnieść obroty biegu jałowego na 1500obr/min dla lepszego smarowania .itd .-Jak trafił w moją niewole było 20 pare tyś km teraz w okolicy 50,5tyś .Po drodze padło sprzęgło 2 razy i gwinty świec w głowicach .

(2010-05-18 23:04:07) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 23:04 przez imola.i.inne__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

lucza__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: lucza__STARE » 20 maja 2010, 10:48

Dzięki serdeczne.


Tutmosis__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: Tutmosis__STARE » 26 maja 2010, 18:56

To jakbym miał gutka musiał bym co trzy tygodnie oddawać na serwis albo samemu go rozbebeszaćz moimi przebiegami. O kurcze niezłe.


imola.i.inne__STARE

RE: filtr powietrza K&N

Post autor: imola.i.inne__STARE » 26 maja 2010, 23:49

Spoko tak miała tylko wersja 4 zaworowa 750.Ale jest tego warta!Lekki i mocny


ODPOWIEDZ