Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

V65 strzela na jednym cylindrze CD

beznika__STARE

V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: beznika__STARE » 09 kwie 2010, 09:59

PANOWIE POMOCYYYYYY !!!!!
Gaźniki zrobione i uszczelnione wszystkie polączenia szczelne, zapłon i iskra i Świece ok ,zawory wyregulowane dokladnie, a STRZELA NADAL w ssący i wydechowy tak na zmiane na jednym cylindrze z lewej strony z pozycji siedziska. Na wolnych obrotach ok pracuje idealnie, dodajac gaz zaczyna strzelac. Odpala na dotyk PYTANIE: czy moŻe byĆ uszkodzony elektroniczny przerywacz czy też wypalone obydwa zawory lub czy moze byc jeszcze inna przyczyna??? po paru strzalach wysiada swieca. Dodam tylko że aby na 100% wyeliminować gaźnik , zamieniłem je i mimo to nadal lewa strona( siedząc przodem) wali jak pistoletu. Z bólem odpuszczam czuję Łęczycę placz1


Tutmosis__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: Tutmosis__STARE » 09 kwie 2010, 18:47

Dziwne z tąświecą że ją załatwia. Możesz zapodać fotkęświecy, która przestała działać. Dziwne, bo takie strzały to oznaka że zapala mieszankę w momencie zmiany między wydechem i ssaniem. w tym momencie oba zawory są uchylone i dlatego widzisz ogień raz w jednym raz w drugim. Zbyt bogata mieszanka, problemy z cewką zapłonową, fajką lub przewodem. Za niskie napięcie iskry, zbyt duża kompresja(oczywiście tu podniosą niekturzy głosy krytyki, ale tak energia iskry musi być na tyle duża aby przebić się przez gaz pod wysokim ciśnieniem. Wzrost ciśnienia zwiększ opór gazu...). Problem z kostką zapłonową, podmień po kolei wszystko co się da i wtedy jak wyczerpiesz możliwości łęczyca. Dla spokoju sprawdź ciśnienie na garze.


^adam_r100gs__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 09 kwie 2010, 21:36

Ja tam w aparatach zapłonowych jestem średnio biegły, ale stawiam na przestawiony zapłon na lewym garze. Stawiałbym na rozrząd, ale to dotyczyłoby obu garów. W takim układzie jak opisałeś, może sprężynka... nieee, Ty masz moduły. A zamieniałeś je??? To przecie prostsze niż zamiana gaźników. A jeśli nic to nie da, zamień też cewki.To metoda nieprędka, ale eliminujesz po kolei przyczyny. Zmierz też kompresję...


beznika__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: beznika__STARE » 10 kwie 2010, 21:59

Wszystkie podmianki były zrobione z prawej na lewą stronę czyli: cewki,moduły,kostki do tego ustawienie mieszanki z minimum do maksimum i na odwrót no i nadal strzela. Ciśnienie na tym strzelającym garze po pierwszych trzech pełnych okręceniach jest równe 6 a po maksymalnym nabijaniu dochodzi do 7, ten który nie strzela ma cały czas 6.
Wałki rozrządu są napewno dobre ponieważ wychył popychaczy jest równy na lewym i na prawym cylindrze. Do tego przypomnę że gazniki też były przełożone i sytuacja jest nadal taka sama czyli z gaznikami nie ma to nic chyba wspolnego. W tym modelu nie ma mozliwosci ustawienia zapłonu na jednym i drugim cylindrze ja np w trabantach ze względu na to ze ten przerywacz jest na jednej wspólnej płytce bez możliwości odczepienia, czyli ustawiając zapłon na jednym automatycznie ustawia sie taki sam na drugim.Jedyna rzecz która nie została jeszcze sprawdzona to kabel i fajka , ale to sprawdzę jutro. A PYTANIE JEST: czy ten elektroniczny przerywacz może dawac iskre w innym momencie o ile byłby zepsuty????.


^adam_r100gs__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 10 kwie 2010, 23:21

Nim kol. Tutmo się wypowie w tej materii, zapytam - a jak długo jeździłeś tym statkiem i jakie inne niepokoje (w pracy silnika) Cię nękały nim te obecne zdruzgotały Twój pokój ducha?


Tutmosis__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: Tutmosis__STARE » 11 kwie 2010, 02:23

Jest taka możliwość że Uszkodzona elektronika podaje iskrę nie w tym położeniu kiedy ona być powinna. Ale jeśli pucha byłaby uszkodzona to po zamianie przeniósłbyś problem na drugą stronę. Przypuszczam że jednej rzeczy nie zamieniłeś, a mianowicie tych ceweczek zczytujących miejsce zapłonu. Jest to prosty elektromagnes nawinięty na rdzeń w kształcie podkowy.
Obrazek
Jak widzisz na załączonym obrazku (Z zasobów Adama- tylko mu nie mów, że to u mnie leży ha ha) materiały użyte przez makaroniarzy podobnie jak te używane przez nimców pozostawiają wiele do życzenia, tzn materiał izolujący z biegiem czasu, temperatur i oleju twardnieje i staje się łamliwy. Jak on się złamie to druciki wewnątrz również. Objaw będziesz mieć taki dokładnie jak u Ciebie, na wolnych obrotach super bo częstotliwość drgań i amplituda są wystarczające aby przewodzik sobie podskakiwał i wycinał iskrę. Adamowi takie jedno chyba naprawiałem i działa do dziś. Ja bym to sprawdził, albo przewód gdzie indziej trzaśnięty. Jak sprawdzisz omomierzem to możesz zostaćwprowadzony w błąd. Jak walczyłem z moją XT to pod oscyloskop podłączyłem, i wtedy jak jest dzióra w obwodzie widać trzaski. Jak odwrotnie podłączysz to w układ, (nie zawsze niektóre układy zapłonowe mają mostek Gretza na wejściu) to możesz mieć iskrę przesuniętą o 90stopni. Przerabiałem to w hondzinie - nie było oryginalnego sensora to zapiąłem od innego modelu. I walka bo iskra jest 90 stopni później. Wszystko przez to, że tyrystor CDI, a tranzystor w TCI jest wysterowany (otwierany) przez dodatnie zbocze sinusoidy generowanej przez czujnik zapłonu. Jak odwrotnie podłączysz to najpierw jest ujemny, a później samowzbudzony dodatni kilka mili sekund później. Każda cewka ma swój czas wygaszania podczas którego sama się wzbudza aż do wygaśnięcia (jak zawieszenie bez amotryzatora). Głębiej wchodził nie będę. Sprawdź i daj znać. To jest jedna z najtrudniej diagnozowalnych usterek. Wibracje-nie jeden samolot i śmigłowiec widziałem walący w ziemię przez wibracje(modele)


beznika__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: beznika__STARE » 11 kwie 2010, 22:23

Tej częsci w kształcie podkówki ze zdjęcia nie mogę znaleść u mnie. Jak mi powiecie jak tu się dodaje zdjęcie to prześlę fotkę przerywacza( może w jego środku to jest ) który daje iskre na poszczególne cylindry i czasami to jest przyczyna ???? Historia usterki w skrócie jest taka :na samym poczatku sezonu wysiadla cewka na tym strzelajacym cylindrze, na szybko zostala zalożona cewka od poloneza i zamontowana na gmolu na zewnącz i bylo ok lecz miesiac pózniej zostaly zakupione mniejsze cewki od wardburga i zostaly zamontowane w orginalnym miejscu to znaczy pod zbiornikiem i tez bylo dobrze, no i w końcu letnia trasa do domu 300km i wtedy wszystko sie zaczelo, cewki dostaly takiej teperatury że ta na ktorej strzel wyciekla i od tego momentu strzelał prawie non stop az wkoncu ten cylinder przestal chodzic, A że do domu trzeba było wrócic to przejechalem jakieś 25km na jednym cylindrze. Później zostaly zakupione orginalne i po zamontowaniu byla iskra na dwóch cylindrach,ale na tym jednym już wystapila ta usterka która trwa do dzisiejszego dnia.


Tutmosis__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: Tutmosis__STARE » 12 kwie 2010, 01:00

http://sdera.webpark.pl/sam_wrzucam_obrazki_na_forum.pdf
proszę


^adam_r100gs__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 12 kwie 2010, 09:46

A tam oporność elementów nie gra roli? mam na myśli że np. fajka ma mieć 5kOhm...


beznika__STARE

RE: V65 strzela na jednym cylindrze CD

Post autor: beznika__STARE » 12 kwie 2010, 10:17

witam. Na ty linku otwiera sie jakaś zielona stronka z dwiema mz-tkami i jakies zdjecie i nie widzę tu opcji gdzie i jak włożyć fotkę?? Jeżeli chcesz to może prześlę fotkę na priv? Tutmosis napisaďż˝/a:
Ktos pisze: http://sdera.webpark.pl/sam_wrzucam_obrazki_na_for
m.pdf
proszę



ODPOWIEDZ