Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Problem z głowica
Problem z głowica
Witam!
Chciał bym się poradzić, może ktoś wie czy jest jakakolwiek możliwość dostania głowicy do MG V65 Lario (czyli 4 zawory na gar) Bo z moja aktualna niestety nie mogę sobie poradzić
Chciał bym się poradzić, może ktoś wie czy jest jakakolwiek możliwość dostania głowicy do MG V65 Lario (czyli 4 zawory na gar) Bo z moja aktualna niestety nie mogę sobie poradzić
RE: Problem z głowica
Problem wygląda tak ze najpierw urwał się zawór ,ale to jakoś udało siw uratować ale w tym głowicach są te male świece i tam często padały gwinty, no i to się własnie stało, i jakiś znajomy wpadł na pomysł ze można wstawić tuleje i nagwintować, i teraz jest wstawiona tuleja z mosiądzu ale jednak nie trzyma to ciśnienia, klej na który została ona wklejona się najprawdopodobniej wypalił. No trochę przekombinowane wszystko...a szkoda mi Gutka
RE: Problem z głowica
No miazga. Na jaką cholerę tam był klej? Robi się ciasny gwint zewnętrzny i nawierca miejsce na kołek - i działa!
RE: Problem z głowica
No niby fachowcy! ona jest na gwint wkrecona+wklejona i jeszcze zaklepana,i na zimnym silniku jak jeszcze sie nie rozgrzeje to chodzi pieknie, ale jak sie rozszerzy metal pod wplywem temperatury to juz sie zaczyna problem. Tu chyba chodzi o to skojarzenie aluminium z mosiądzem inna rozszerzalność.
RE: Problem z głowica
^adam_r100gs napisaďż˝/a:
Dokładnie tak się robi. Miałem tak w Janku i wszystko było szczelne. Mimo, że tulejka brąz czy tam mochol a głowica aluminiowa. A najlepiej by było to zrobić ze stożkowym gwintem, który dodatkowo uszczelnia i klinuje się bo przy wykręcaniu świecy. Czasami tulejka się też wykręciła (przy wykręcaniu świecy) i kołek zabezpieczający wyrwał kawałek głowicy.Ktos pisze: No miazga. Na jaką cholerę tam był klej? Robi się
ciasny gwint zewnętrzny i nawierca miejsce na
kołek - i działa!
RE: Problem z głowica
Zapytaj sie na www.motomeccaspares.com . Co prawda w spisie czesci nie widzialem, ale moze moga sprowadzic (mi sprowadzali reflektor do spady na zamowienie). Mozesz jeszcze spytac sie w rebootguzzispares.com i sprawdzac regularnie brytyjski ebay. Co do zerwanych gwintów to helicoil sie sprawdza w takich przypadkach.
Pozdrawiam
h_bert
Pozdrawiam
h_bert
RE: Problem z głowica
teraz od nowa trzeba dorobić tulejkę tak jak Adam pisał ciasną jak cholera i wkręcić do głowicy rozgrzanej do minimum 100 stopni C - czyli rozmiar na zerowe pasowanie lub nawet na plusie. Cośjak w wałach korbowych prasowanych. Dobry fachowiec to dorobi. Zmierzy rozszerzalność i dobierze rozmiar gwintu. Jeśli chodzi o klej to nie wiem jakiego użyli fachowcy, ale do takich zastosowań używa się żywic epoksydowych z góóórnej półki. Nie mam pojęcia skąd taką wziąć, ale kiedyś natknąłem się na fiszkę z danymi producenta podającą że wytrzymuje to ustroństwo do przeszło 320 stopni C. Wkręcenie na gorąco pomoże, tylko gwint musi być zrobiony przez wirtuoza tokarki...
Najlepiej wkręcićprzed tulejką helicoil. A jak to zawiedzie to dopiero rzeźba w gównie.
(2010-04-09 00:50:55) Wiadomość została zmodyfikowana
Najlepiej wkręcićprzed tulejką helicoil. A jak to zawiedzie to dopiero rzeźba w gównie.
(2010-04-09 00:50:55) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 00:50 przez Tutmosis__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Problem z głowica
Zapytaj szybko na rebootguzzispares.com, za 2 tygidnie jest bajzel w Stafford i będę od nich brał graty, jeśli przywiezie to Ci tanią paką poślę. Tadeuszowi już słałem, masz przetarty szlak
RE: Problem z głowica
Od paru lat słyszę o tym Lario ze Słupska i chciałbym go w końcu sprawdzić,jak sobie radzi na drodze a tu czytam: M10x1 problem.
Jak rozmawiałem ze starszym kol., rusznikarzem,na ten temat,mając na myśli własne głowice,to powiedział mi:M10x1? hm,piękny gwint! I miał racjęiękny, ale w ulepszonej i oksydowanej stali 28-32 HRC a nie w aluminium.
Moja uwaga:najpierw rozmawiać,pytać,sprawdzać a potem wiercić,gwintować i toczyć.
Nie po to szwajcarzy wymyślili HeliCoil,by wracać do tulejek a już z mosiądzu? Epoka brązu to zaraz po kamieniu łupanym.Toż dur-al wymyślono w ubiegłym wieku a coś takiego jak tytan też istnieje.
Pewno nie sprawdzę tego Lario,skoro już niewymienione zawory i zabezpieczenia urywał.Szkoda!
Pozdr.od 4-valve Imola II z Poznania.
Wczoraj przeczyściłem tarcze na niedługiej trasie.Jeszcze raz:szkoda!
(2010-05-27 23:08:44) Wiadomość została zmodyfikowana
Jak rozmawiałem ze starszym kol., rusznikarzem,na ten temat,mając na myśli własne głowice,to powiedział mi:M10x1? hm,piękny gwint! I miał racjęiękny, ale w ulepszonej i oksydowanej stali 28-32 HRC a nie w aluminium.
Moja uwaga:najpierw rozmawiać,pytać,sprawdzać a potem wiercić,gwintować i toczyć.
Nie po to szwajcarzy wymyślili HeliCoil,by wracać do tulejek a już z mosiądzu? Epoka brązu to zaraz po kamieniu łupanym.Toż dur-al wymyślono w ubiegłym wieku a coś takiego jak tytan też istnieje.
Pewno nie sprawdzę tego Lario,skoro już niewymienione zawory i zabezpieczenia urywał.Szkoda!
Pozdr.od 4-valve Imola II z Poznania.
Wczoraj przeczyściłem tarcze na niedługiej trasie.Jeszcze raz:szkoda!
(2010-05-27 23:08:44) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 23:08 przez aquila2__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.