Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Problem z głowica

BudynDS__STARE

Problem z głowica

Post autor: BudynDS__STARE » 08 kwie 2010, 16:17

Witam!
Chciał bym się poradzić, może ktoś wie czy jest jakakolwiek możliwość dostania głowicy do MG V65 Lario (czyli 4 zawory na gar) Bo z moja aktualna niestety nie mogę sobie poradzićplacz1


kubus_Ca_ev__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: kubus_Ca_ev__STARE » 08 kwie 2010, 17:08


A co jej dolega ?


BudynDS__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: BudynDS__STARE » 08 kwie 2010, 18:34

Problem wygląda tak ze najpierw urwał się zawór ,ale to jakoś udało siw uratować ale w tym głowicach są te male świece i tam często padały gwinty, no i to się własnie stało, i jakiś znajomy wpadł na pomysł ze można wstawić tuleje i nagwintować, i teraz jest wstawiona tuleja z mosiądzu ale jednak nie trzyma to ciśnienia, klej na który została ona wklejona się najprawdopodobniej wypalił. No trochę przekombinowane wszystko...a szkoda mi Gutka


^adam_r100gs__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 08 kwie 2010, 21:25

No miazga. Na jaką cholerę tam był klej? Robi się ciasny gwint zewnętrzny i nawierca miejsce na kołek - i działa!


BudynDS__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: BudynDS__STARE » 08 kwie 2010, 21:59

No niby fachowcy! ona jest na gwint wkrecona+wklejona i jeszcze zaklepana,i na zimnym silniku jak jeszcze sie nie rozgrzeje to chodzi pieknie, ale jak sie rozszerzy metal pod wplywem temperatury to juz sie zaczyna problem. Tu chyba chodzi o to skojarzenie aluminium z mosiądzem inna rozszerzalność.


^rocker71__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: ^rocker71__STARE » 08 kwie 2010, 23:44

^adam_r100gs napisaďż˝/a:
Ktos pisze: No miazga. Na jaką cholerę tam był klej? Robi się
ciasny gwint zewnętrzny i nawierca miejsce na
kołek - i działa!

Dokładnie tak się robi. Miałem tak w Janku i wszystko było szczelne. Mimo, że tulejka brąz czy tam mochol a głowica aluminiowa. A najlepiej by było to zrobić ze stożkowym gwintem, który dodatkowo uszczelnia i klinuje się bo przy wykręcaniu świecy. Czasami tulejka się też wykręciła (przy wykręcaniu świecy) i kołek zabezpieczający wyrwał kawałek głowicy.


^h_bert__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: ^h_bert__STARE » 09 kwie 2010, 00:38

Zapytaj sie na www.motomeccaspares.com . Co prawda w spisie czesci nie widzialem, ale moze moga sprowadzic (mi sprowadzali reflektor do spady na zamowienie). Mozesz jeszcze spytac sie w rebootguzzispares.com i sprawdzac regularnie brytyjski ebay. Co do zerwanych gwintów to helicoil sie sprawdza w takich przypadkach.

Pozdrawiam
h_bert


Tutmosis__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: Tutmosis__STARE » 09 kwie 2010, 00:47

teraz od nowa trzeba dorobić tulejkę tak jak Adam pisał ciasną jak cholera i wkręcić do głowicy rozgrzanej do minimum 100 stopni C - czyli rozmiar na zerowe pasowanie lub nawet na plusie. Cośjak w wałach korbowych prasowanych. Dobry fachowiec to dorobi. Zmierzy rozszerzalność i dobierze rozmiar gwintu. Jeśli chodzi o klej to nie wiem jakiego użyli fachowcy, ale do takich zastosowań używa się żywic epoksydowych z góóórnej półki. Nie mam pojęcia skąd taką wziąć, ale kiedyś natknąłem się na fiszkę z danymi producenta podającą że wytrzymuje to ustroństwo do przeszło 320 stopni C. Wkręcenie na gorąco pomoże, tylko gwint musi być zrobiony przez wirtuoza tokarki...
Najlepiej wkręcićprzed tulejką helicoil. A jak to zawiedzie to dopiero rzeźba w gównie.


(2010-04-09 00:50:55) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 00:50 przez Tutmosis__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^adam_r100gs__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 09 kwie 2010, 01:49

Zapytaj szybko na rebootguzzispares.com, za 2 tygidnie jest bajzel w Stafford i będę od nich brał graty, jeśli przywiezie to Ci tanią paką poślę. Tadeuszowi już słałem, masz przetarty szlakrad13


aquila2__STARE

RE: Problem z głowica

Post autor: aquila2__STARE » 09 kwie 2010, 06:49

Od paru lat słyszę o tym Lario ze Słupska i chciałbym go w końcu sprawdzić,jak sobie radzi na drodze a tu czytam: M10x1 problem.
Jak rozmawiałem ze starszym kol., rusznikarzem,na ten temat,mając na myśli własne głowice,to powiedział mi:M10x1? hm,piękny gwint! I miał racjęsmiech7iękny, ale w ulepszonej i oksydowanej stali 28-32 HRC a nie w aluminium.
Moja uwaga:najpierw rozmawiać,pytać,sprawdzać a potem wiercić,gwintować i toczyć.
Nie po to szwajcarzy wymyślili HeliCoil,by wracać do tulejek a już z mosiądzu? Epoka brązu to zaraz po kamieniu łupanym.Toż dur-al wymyślono w ubiegłym wieku a coś takiego jak tytan też istnieje.
Pewno nie sprawdzę tego Lario,skoro już niewymienione zawory i zabezpieczenia urywał.Szkoda!
Pozdr.od 4-valve Imola II z Poznania.
Wczoraj przeczyściłem tarcze na niedługiej trasie.Jeszcze raz:szkoda!

(2010-05-27 23:08:44) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 23:08 przez aquila2__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ