Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

cd. Ile Wam bierze?

imola.i.inne__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: imola.i.inne__STARE » 24 mar 2010, 22:43

Pamięć mi wraca .na spotkanie w Bieszczadach dojechał kolega /v 65 ?/na żeliwnych tulejach.W starym nikasilu już echo niosło , więc jako sąsiad ,krewny ,lub pracownik szlifierni ,wytoczył stare i wtłoczył jeszcze starsze .Problem jest techniczny bo scianka cylindra jest cienka a spasowanie musi być ciasne .Sposobem na dobre przyleganie i odprowadzenie ciepla było pomiedziowanie tuleji na zewnątrz .Pierścienie były do żeliwa histori tłoka nie pomne .Całość jezdziła ,oleum nie brało turystycznie się sprawdzał ,delikatnie traktowany .


Tutmosis__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: Tutmosis__STARE » 25 mar 2010, 00:09

Wszystkie wielkie marki miały piękne początki, leżące cylindry i takie tam. Kolega lubi kasztanić oryginalne motocykle wkładając do nich silniki diesla (nie Adam, ten pieści jak może...) Zapytany po co - odpowiada bo jestem ciekaw jak będzie jeździło. W jego stajni jest nie jeden statek.Każda "porażka" czegoś uczy np przeliczania przełożeń i obwodów kół napędowych.


^adam_r100gs__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 30 mar 2010, 21:53

Leżą na blacie. Nófffki sztuki, pakowane próżniowo(!!)z datą 1992, dwa komplety pierścieni do V50, wyrwane za znośną cenę z niemieckiego ibeja. Ricambi originali. Żeliwo aż bolirad13 Wszystkie trzy czarne jak sumienie rockera. Czyżby w owym czasie Maserati nie czuwało nad czystością rasy???


Tutmosis__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: Tutmosis__STARE » 31 mar 2010, 01:32

Czuwało, albo i nie. Adam te górne to coś lepszego niż żeliwo bo sprężyste. Pierścień kontroli oleju jest napewno żeliwny bo niedość, że szary to sprężystość jego zostawia dużo do życzenia. Włśnie wróciłem od kolegi z plikiem 20 płyt, które grupa piaggio rozsyła do swoich macek na całym świecie.
Ktoś może chce kopie :
manuale rozesłane 03.12.09
to samo tylko 02.12.08
dokumentacja techniczna v1100
to samo v1100 breva
reszta to apriliochy wypust.
A i świeże wieści aprilia wzywa włąścicieli rsv4 na wymianę silników. Ha Ha Piaggio Group
gool we włąsną bramkę!
Poprzednie miały jajowato wyszlifowane wały korbowe czy teżze stożka. Leciały panewki ażmiło...


aquila2__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: aquila2__STARE » 31 mar 2010, 09:21

Takie są charaktery,że każdy lubi co innego.Jeden lubi wyrwać,inny woli zasadzić.Coś musi być na początku.
Pozdr.


^rocker71__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: ^rocker71__STARE » 01 kwie 2010, 18:28

zaczynam żałować, że w tym poście: http://free4web.pl/3/2,97533,250606,7951118,,Thread.html nie dałem tytułu "żeliwna linka sprzęgła" rad13 Może wtedy by były jakieś odpowiedzi. Niekoniecznie na temat ale zawsze rad13
Pozdrawiam wszystkich.
ps. na jednym tłoku już są żeliwniaki, drugi dopiero czeka na demontaż ale wbrew niektórym na ten drugi też założę żeliwniaki a nie oryginalne smiech1 Raz się żyje rad13


^adam_r100gs__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 02 kwie 2010, 00:12

"Raz się żyje" ???

No, przecie pierścienie w Twoich tulejach będą miały teraz drugie życie! I to w cylindrach z grupy De Tomaso!!!!! Na ich miejscu pękłbym od razu ze wstydurad13


jkstanley__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: jkstanley__STARE » 03 kwie 2010, 20:36

SILENCIO KOLEDZY! rocker dostał wiele rad, a ma prawo zrobić po swojemu, na tym to( WOLNOŚĆ! wyboru) polega, i niech koledzy się nie wpieniają, że nie robi jak każą.
Ja założył bym oryginał, jeśli robić moto dla siebie, bez względu na jego wartość, bo wiem że wytrzymają next 60-80 tys (a propos Rocker te n twój przebieg 15 tys to chyba bajka jak pierŚcienie poleciały!)
DROBNA UWAGA NA MARGINESIE może się przyda. W okrąglakach 1000, były modele z tuleją stalową w cylindrze i od 1981 były z cylindrem pokrywanym nigusilem. Otóż, zestaw pierścieni był ten sam, z tą różnicą, że w żeliwniaku górny pierścień był pokryty chromem, podczas gdy w cylindrach z powłoką ceramiczną ze zwykłego żelaza. Można użyć żeliwne pierścienie w cylindrach z tuleją, , ale nie można pierścieni chromowanych użyć przy powłokach ceramicznych. stąd wniosek, że pierścienie dorabiane nie mogą być zbyt twarde- jak będą s.. dolą cylinder, a jak będą za miękkie to najwyżej może łatwiej pęknąć i krócej pochodzi I NA TO ZWRÓĆ UWAGĘ!Może masz możliwość pomierzenia twardości starego pierścienia?!
Nie potępiajmy też Rockera za oszczędność ! w bardziej cywilizowanych krajach tulejują stare guciowe cylindry pokryte nigusilem, wracając do żeliwniaka, bo to taniej... a i potem można tradycyjnie I...II...III szlif a to tanio wychodzi...!
smiech3 diab8
Pozdrowienia świąteczne dla wszystkich guzzio maniaków!!!! i fajnych pisanek z biężnikiem!

(2010-04-03 20:38:28) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 20:38 przez jkstanley__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^rocker71__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: ^rocker71__STARE » 05 kwie 2010, 23:36

jkstanley napisaďż˝/a:
Ktos pisze: SILENCIO KOLEDZY! rocker dostał wiele rad, a ma
prawo zrobić po swojemu, na tym to( WOLNOŚĆ!
wyboru) polega, i niech koledzy się nie
wpieniają, że nie robi jak każą.
dzięki kurde za wsparcie i słowa zrozumienia rad13

jkstanley napisaďż˝/a:
Ktos pisze: twój przebieg 15 tys to chyba bajka jak
pierŚcienie poleciały!)
też mi się tak wydaje. czyżby Niemiec (sprzedawca) znał polskie zwyczaje przekręcania licznika szok3

jkstanley napisaďż˝/a:
Ktos pisze: DROBNA UWAGA NA MARGINESIE może się przyda. W
okrąglakach 1000, były modele z tuleją stalową w
cylindrze i od 1981 były z cylindrem pokrywanym
nigusilem. Otóż, zestaw pierścieni był ten sam, z
tą różnicą, że w żeliwniaku górny pierścień był
pokryty chromem, podczas gdy w cylindrach z
powłoką ceramiczną ze zwykłego żelaza. Można użyć
żeliwne pierścienie w cylindrach z tuleją, , ale
nie można pierścieni chromowanych użyć przy
powłokach ceramicznych. stąd wniosek, że
pierścienie dorabiane nie mogą być zbyt twarde-
przeszukałem wielu forum-ów i nawet ściągnąłem jakąś pracę doktorską o powłokach niclasilowych i też się doczytałem że do takich powłok nie można stosować chromowanych pierścieni bo po prostu działają jak papier ścierny. Nie mam możliwości zmierzenia twardości ani tych starych ani tych nowych ale mam nadzieje, że te nowe nie będą twardsze niż te stare.


aquila2__STARE

RE: cd. Ile Wam bierze?

Post autor: aquila2__STARE » 23 kwie 2010, 09:16

Pomiar twardości i porównanie z oryginałem to dobry pomysł.
Każdy warsztat hartowniczy to zrobi w Rockwelu.HRC np.
Może być tylko problem ze stopniami Brinell'a (żeliwo).Chcesz jutro przejechać się na Imoli?
Ostatni dzień przeglądu.
Pozdr.

(2010-04-23 13:25:00) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 13:25 przez aquila2__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ