Strona 1 z 2

serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 05 maja 2009, 22:43
autor: dera__STARE
Cześć!!

Jestem w potrzebie, muszę zdemontować wahacz w mojej Cali Stone, żeby wymienić uszczelnienie pomiędzy skrzynią, a wahaczem. Czy posiada ktoś serwisówkę/instrukcję zdejmowania tylnego koła oraz wahacza w Cali Stone? Z internetu (http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm) udało mi się ściągnąć dość dużo ładnych serwisówek, ale brakuje mi akurat rozdziału o kołach i o wahaczu smut8 (może źle patrzę).

Pozdrawiam!
Michał


RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 06 maja 2009, 08:43
autor: pawelprzybysz__STARE
Michał nie wiem czy to jest dobry pomysł, aby robić to samemu, ale kolejność jest taka:
1.motocykl na łapę w górę(fajne i niedrogie pokazały się w Makro)
2.odkręcasz tylny zacisk i oś która wybijasz,
3.wyciagasz tylne koło,
4.popuszczasz sruby trzymające dyfer,
5.odkęcasz srubę mocującą prawy amortyzator i podnosisz go do góry,
6.odkręcasz śruby dyfra (uważaj na dolną lewą(klucz z cienką ścianką),
7.wyciągasz dufer i wałek,
8.odkręcasz kontry wachacza i kluczem imbusowym wykręcasz beczułki mierząc wcześniej ile wystają,
9.wyciągasz wachacz.(Jest to Stone to nie powinno być problemu)
10.usczelniacz ze skrzyni musisz poprostu wydłubać starając sie przy tym nie uszkodzić gładzi wałka.(nalepiej by było odkęcić tył skrzyni ale to jeszcze bardziej skomplikowana działka).
11.uszczelniacz o określonych wymiarach nabijasz na wałek okrągłą tuleją najlepiej śrdnicy minimalnie mniejszej niż sam uszczelniacz, smarując go wcześniej smarem dla lepszego poślizgu.Uszczelniacz najlepiej kierunkowy i ja preferuję CORTECO.Resztę w odwrotnej kolejności.Udanej zabawy i cierpliwości życzę.Pozdrawiam Paweł
Ps.Mam nadzieję , ze niczego nie pominołem. szok3

(2009-05-06 08:49:28) Wiadomość została zmodyfikowana

RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 06 maja 2009, 09:15
autor: dera__STARE
Hey Paweł, dziękuję za opis!! Na pewno się przyda.
Jeśli ktoś dysponuje serwisówką - to proszę bardzo o przesłanie.

Paweł, nie będę tego robił sam, CezaryV11 mi polecił dobrego mechanika w Poznaniu, który jednak nie robił nigdy wcześniej tego z Gutkiem smiech1, ale jak dostarczę mu opis/serwisówkę demontażu wahacza, to podobno poradzi sobie bez pudła (tak mówią ci, którzy ten wahacz już zdejmowali). A przynajmniej mam nadzieję, że sobie poradzi..

szok3 szok3 dera napisa?/a:



RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 06 maja 2009, 10:43
autor: jkstanley__STARE
Michał podaję Ci parametry uszczelniacza o które prosiłeś pełne oznaczenie:
"CORTECO IZ BAUD 2 CFW 35-47-7"
pozdro,PS do demontarzu wahacza nie trzeba lepszej serwisówki niż opis Los Pavlos'a


RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 06 maja 2009, 12:19
autor: dera__STARE
Ok, dziękuje za pomoc. Instrukcję Pawła zabiorę ze sobą do mechanika. Mam nadzieję, że do zobaczenia wkrótce na drodze rad13


RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 06 maja 2009, 12:36
autor: dera__STARE
Znalazłem serwisówkę, której szukałem!

http://www.thisoldtractor.com/gtbender/moto_guzzi_misc.htm#workshop_manuals

Na dole są wypaśne pdfy do różnych modeli.

Było kiedyś (w 2006) na forum, ale może warto przypomnieć rad13

Pozdrawiam Motoguzzistów!

(2009-05-06 12:37:59) Wiadomość została zmodyfikowana

RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 06 maja 2009, 23:25
autor: imola.i.inne__STARE
Przy zdejmowaniu starego uszczelniacza na wałek nakładam kawał mosiężnej blaszki...no żeby nie pokaleczyć .potem już ostro wyrywam stare uszczelniacze .


RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 08 maja 2009, 09:15
autor: dera__STARE
Dzięki za rady. Z taką Świtą żadne naprawy nie straszne rad13
Co dziwne, wyciekł ustał (50-cio killometrowy spacer na motorze i pociekła tylko jedna kropla). Skontroluję poziom oleju i nie wiem już co... czego ten Gutek ode mnie chce rad13

Pozdrawiam!!


Re: RE: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 28 kwie 2019, 21:40
autor: xVesperx
pawelprzybysz__STARE pisze:
06 maja 2009, 08:43
Michał nie wiem czy to jest dobry pomysł, aby robić to samemu, ale kolejność jest taka:
1.motocykl na łapę w górę(fajne i niedrogie pokazały się w Makro)
2.odkręcasz tylny zacisk i oś która wybijasz,
3.wyciagasz tylne koło,
4.popuszczasz sruby trzymające dyfer,
5.odkęcasz srubę mocującą prawy amortyzator i podnosisz go do góry,
6.odkręcasz śruby dyfra (uważaj na dolną lewą(klucz z cienką ścianką),
7.wyciągasz dufer i wałek,
8.odkręcasz kontry wachacza i kluczem imbusowym wykręcasz beczułki mierząc wcześniej ile wystają,
9.wyciągasz wachacz.(Jest to Stone to nie powinno być problemu)
10.usczelniacz ze skrzyni musisz poprostu wydłubać starając sie przy tym nie uszkodzić gładzi wałka.(nalepiej by było odkęcić tył skrzyni ale to jeszcze bardziej skomplikowana działka).
11.uszczelniacz o określonych wymiarach nabijasz na wałek okrągłą tuleją najlepiej śrdnicy minimalnie mniejszej niż sam uszczelniacz, smarując go wcześniej smarem dla lepszego poślizgu.Uszczelniacz najlepiej kierunkowy i ja preferuję CORTECO.Resztę w odwrotnej kolejności.Udanej zabawy i cierpliwości życzę.Pozdrawiam Paweł
Ps.Mam nadzieję , ze niczego nie pominołem. szok3(2009-05-06 08:49:28) Wiadomość została zmodyfikowana
Odgrzewam temat z przed 10 lat. Mianowicie zrobiłem wszystko jak kolega wyżej opisał, poza zmierzeniem dystansu kontr wahacza zanim go odkręciłem. Jest jakiś sposób żeby to ustawić ''na taborecie'' czy trzeba jechać do mechanika, który dysponuje międzygalaktyczna wiedzą o ustawianiu dystansu kontr wahacza?

Re: serwisówka, demontaż wahacza w Cali Stone

: 28 kwie 2019, 23:45
autor: adamigo
Ogarniesz. Ja mam mały blok więc wahacz mocowany w skrzyni a nie ramie, ale idea będzie ta sama - wahacz musi mieć po równo po obu stronach. Powiedzmy że wahacz w ramie ma 6mm luzu "lewo-prawo", znaczy trzebaby zrobić tak, żeby miał po trzy na stronę. Używasz wiertla trójki, albo imbusa 2.5 czy 3 - i zapodajesz je tak na leżąco, poziomo, w szczelinę "pomiędzy" dociągając ową beczułkę do momentu aż się tam to wiertło lekko blokuje. Jakakolwiek nakrętka kontrująca już tam dużo nie zmieni, beczułka sie nie ruszy.