Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

tuning v10 centauro

^guzziv10__STARE

tuning v10 centauro

Post autor: ^guzziv10__STARE » 17 mar 2005, 17:26

szukam skutecznego i wmiarę taniego sposobu podrasowania swojej furki.
Pomóżcie przyjaciele!!!!!!!
taki potencjał w niej drzemie mozliwości jeżdzieckie są więc czemu nie.


^PIOTR__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^PIOTR__STARE » 19 mar 2005, 09:11

hej. postaram się amatorsko podpowiedzieć kilka sposobów jednakże zaznaczam że moje "rady" wynikają z lektury głównie COG forum oraz zamieszczonych tam artykułów i z własnych dokonań. tuning zawieszenia możemy sobie odpuścić bo amory sa bardzo dobrem z pełna mozliwością regulacji, szkoda tylko że szerszego laczka nie mozn wsadzic, ponetniej by wygladał i miałby większą powierzchnię styku chyba. Silnik mozna uleczyć chipem - jest jeden gość w USA który troche sezonów przesiedził nad programem do wtrysku i sprzedaje swoje chipy po 100 dolców. Róznica po jego założeniu i podkręceniu potencjometra w ECU polega na tym że silnik nie krztuści sie w zakresie dolnych i średnich obrotów, a tak u mnie było. W parze z chipem musi zostać zmodyfikowany układ wydechowy na wydajniejszy, a więc wywalmy "rozpręznik" zastepując go przejściówką "X-over" która na rynku jest dosyć droga, bo od 800 - 1000 zł, ja wykonałem ją sam ( tzn pokazywałem palcem jak smiech1 ) oraz wypruwamy tłumiki lub profesjonalniej zastepujemy je nowymi z pustym przelotem - wiemy o tym że oprócz zajefajnego basu dochodzi kilka koników wiecej. Dobrze zaprojektowany kolektor przejściowy redukuje róznicę cinień w obu wydechach i jednoczenie pozwala na ich szybsze opróżnianie. Wydech taki jest oczywiście dużo lżejszy co też ma duże znaczenie. Żeby wydech był wydajniejszy musimy się zająć również dolotem. Filtr powietrza K&N załatwi sprawę. Widziałem że niektóre firmy tuningowe dodatkowo zastępują pokrywę airboxu aluminiową ramką, także wtedy filtr zasysa intensywniej. Nie próbowałem. To są podstawowe sposoby które zastosowałem u siebie. W maju bede miał wykres mocy i momentu także bedzie mozna porównać do fabryki. W maju ponieważ jedziemy na zlocik do czech gdzie pomiar na hamowni kosztuje 200 koron max a nie 150 zł tak jak u nas. Można jeszcze zastosować POWERCOMMANDER i mieć możliwość modyfikacji jednostki sterującej wtryskami ale to kosztuje.


^guzziv10__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^guzziv10__STARE » 19 mar 2005, 10:46

przejścówke już mam nadmiernie sie nie krztusi i płynnie przyspiesza ale do szału mnie doprowadza że zostaje mi jeszcze przy 210km/h 1000obr/min do wykorzystania.co przwda aerodynamika pozostawia wiele do życzenia w związku z tym dołożyłem na ten sezon górną owiewke ale nie sądzę zeby oprócz komfortu wiele sie zmieniło.przypomnij mi z jaką kierownicą jeżdzisz bo zastanawiam sie nad niponami.
wydech i chip to napewno właściwy kierunek tylko który z nich przyniesie oczekiwany efekt?
kiedyś jak tuningowałem motocykl zmieniłem wszystko od a do z no i różnica była bardzo wyrażna a tu???czy przybędzie te 1000obr/min??


(2005-03-19 11:48:18) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 19 mar 2005, 10:48 przez ^guzziv10__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^PIOTR__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^PIOTR__STARE » 19 mar 2005, 11:19

A ile teraz ważysz ? smiech1 . Spoko, żartuje. Przed zmianami miałem 210 km/h też przy niepełnym zakresie obrotów. Niestety w zeszłym sezonie jeżdziłem bez zegarów bo gutek cały czas sie "budował" więc danych nie zebrałem, zrekompensowałem to sobie pod koniec sezonu kupując elektroniczny DET100 ale maxa nie wykręcałem bo zabrakło okoliczności. Kulminacja moich dokonań tuż tuż, kiedy wszystko już będe miał zapięte. Wyrażnie czułem różnicę przy dokręcaniu do odcięcia zapłonu na niższych biegach, niestety nie testowałem na 5. Nie spodziewam się aby maszyna mogła pojechać szybciej niz fabryka zakłada, czyli 218 km/h gdyż obroty maksymalne są ograniczone elektronicznie,ale napewno szybciej je osiąga. Ja mam u siebie T-bara i dla prędkości nie zrezygnowałbym z niego ponieważ tak mi jest wygodnie. Zmiana tłumików na wydajniejsze powinna dorzucic Tobie kilkaset obrotów przy maksymalnej. Chip natomiast jedynie poprawia charakterystykę silnika w zakresie dolnych i śrenich obrotów także do maksymalnej nic nie ma.


(2005-03-19 12:28:02) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 19 mar 2005, 11:28 przez ^PIOTR__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^guzziv10__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^guzziv10__STARE » 21 mar 2005, 11:42

no a DAITONA rs????
jest przecież zdecydowanie szybsza!
skąd w niej większa moc?(108KM chyba)
wałki chyba inne?no i chip ale pewnie i tłoki i głowice
oh żeby tak mieć silnik od niej......
ciekawe czy dyferek taki sam?
ale uwazasz że obroty są ograniczone tylko na piątce?mój na czwartym jedzie szybciej niż na 5tym


^PIOTR__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^PIOTR__STARE » 21 mar 2005, 20:01

max obroty centauro to 8200 a daytona 8400, stopień sprężania ten sam, waga ta sama centauro 95 km, daytona 102 km. myslę że owiewka i pozycja kierowcy duzo dają dla vmax, a róznica w mocy i prędkości maksymalnej nie jest zasługą modyfikacji silnika i przełożeń tylko oprogramowania. Goście zakładają chipy które ustalają max. obroty na 9400. Ja miałem pomierzone 83 KM przy 8100 rpm na tylnym kole i jest to wynik standardowy - jednak zaznaczam że rozrząd na jednym cylindrze w chwili pomiaru miałem przestawiony o jeden ząbek !!! fuck !!! Poniżej podaje linka do mojej debaty, która określa róznice w maksymalnych obrotach i sposobach na przyrost mocy ( szczerze mówiąc zapomniałem o niej więc teraz ja przywołuję ). Wynika z niego min że prosta wymiana airboxu na indywidualne filtry K&N dodają do 7 KM.

http://www.centauro-owners.com/phpBB2/viewtopic.php?p=2162&highlight=#2162

dodatkowo ciekawy artykuł:

http://www.centauro-owners.com/articles/palma/index.html


Żeby z moich postów nie wynikała sprzeczność: chip C-5 który mam założony nie powoduje wzrostu vmax, ponieważ program został napisany do poprawienia charakterystyki w zakresie dolnych i średnich obrotów.


^guzziv10__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^guzziv10__STARE » 22 mar 2005, 08:26

czyli ma odcięcie na 5tce czy brakuje mu mocy na tym biegu??????????


^PIOTR__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^PIOTR__STARE » 22 mar 2005, 17:48

brak mocy oczywiście, jaki masz przebieg? jak masz możliwość wjedź na hamownie i zobacz przy jakich obrotach wykres mocy spada w dół - to ci da odpowiedź dlaczego przy 7000 obr/min cisniesz 210 km/h i ni huja wiecej ( zakładam że byłeś złożony jak szwajcarski scyzoryk ).

(2005-03-22 18:51:44) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 22 mar 2005, 17:51 przez ^PIOTR__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^guzziv10__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^guzziv10__STARE » 25 mar 2005, 09:05

co robić?


^PIOTR__STARE

RE: tuning v10 centauro

Post autor: ^PIOTR__STARE » 25 mar 2005, 16:36

standardowo - zmienić tłumiki na "sportowe", zastąpić filtr powietrza na K&N oraz idealnie ustawić ciśnienie na przepustnicach ( z czym ja mam kłopot ze względu na to małe plastikowe gówno łaczące obie przep. ) - i wtedy porównaj jaka będzie różnica na wykresie, przynajmniej nie będziesz miał wątpliwości.

loud pipes save lives smiech1


ODPOWIEDZ