Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Breva 1100 a 1200...

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Breva 1100 a 1200...

Post autor: juhass » 22 sty 2022, 20:48

Pytanie o różnice- oprócz rzecz jasna zmiany pojemności silnika. Mam na oku ładną 1200 w Niemczech ale tania nie jest stąd pytam. Wiem że 1100 były niemal pancerne silnikowo- jak to wygląda w przypadku 1200?
Breva 1200

Awatar użytkownika
Grum
Posty: 134
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:35
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: Grum » 27 sty 2022, 12:30

To już 8V. Jak brać to po lifcie rozrządu lub po akcji serwisowej. Możliwy jest w tych modelach ABS, a to nie głupie...

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: juhass » 27 sty 2022, 18:36

No właśnie nie. Breva 1200 ma silnik 4v jak norge, a Breva 1200 Sport ma 8v. Pomieszanie z poplątaniem u tych Włochów ;)
Breva 1200

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: juhass » 30 sty 2022, 22:51

Wypada się chyba pochwalić. Dzięki zabiegowi okoliczności i Koledze Góralowi stałem się posiadaczem Brevy 1200 ABS.
Trochę zapuszczona bo długo stała. Dzisiaj udało mi się ogarnąć elektrykę do porządku, czekam na części i robimy przegląd. :)
Breva 1200

DDBreva
Posty: 199
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: DDBreva » 31 sty 2022, 12:13

Wydaje mi się, że z tą brevą sport w zależności od rocznika jest tak.
Jest Breva 1200 Sport (ma silnik 4v) i jest Breva 1200 Sport 8v (i tu chyba siedzi qatrovelvole?)
Najlepiej może niech posiadacze dokładnie tego modelu coś tu dopowiedzą, mogę się mylić.
rad6

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 69
Rejestracja: 04 lut 2021, 16:50
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: marian07 » 31 sty 2022, 14:38

A można by prosić o parę słów na temat tego liftu rozrządu? Być może że będę się rozglądał za brevą właśnie jak nevada odjedzie. Pewnie warto by wiedzieć - co i jak w tej materii nastąpiło. Oczywiście z góry dziękuje.

DDBreva
Posty: 199
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: DDBreva » 31 sty 2022, 15:11

Sz.p. M
Tak ogólnie - rozrządy dużych bloków (nazwijmy to zwykłych - 4V) 850, 1100 i 1200 mają popychacze zaworowe oraz klasyczny wałek w bloku.
W Qatrovelvole (8v) zawory w głowicy napędzane są łańcuchami.
Co do szczegółów polecam otchłań internetową, ew. https://www.stein-dinse.biz/PDF:::1_8004.html
rad1

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 69
Rejestracja: 04 lut 2021, 16:50
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: marian07 » 01 lut 2022, 08:52

A to wiem, bardziej mi chodziło o tą akcję serwisową. Zrozumiałem wpis kilka pięterek wyżej że rozrząd był "nieudany" i w celu poprawy zrobili akcje serwisową (działanie korygujące), a potem lift jako poprawę konstrukcji. Jak nie było czegoś takiego to OK

DDBreva
Posty: 199
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: DDBreva » 01 lut 2022, 12:39

Rzecz jasna.
Co do trwałości tych "nowych" rozrządów 8v i akcji serwisowej to trzeba pogmerać trochę po forum. Było poruszane. U mnie klasyka.
Akcja była. Fakt na pewno taki, że od zakończenia 8v wrócili do 4v. Tu nasuwa się pytanie why ?
Koledzy jeźdżą i nawijają km. Różnica w mocy nieznaczna, sprawność - chyba wzrosła. Najlepiej zapytać tych co dosiadali ;)

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Re: Breva 1100 a 1200...

Post autor: juhass » 01 lut 2022, 14:40

Tutaj może być kwestia tendencji, która widać też w silnikach samochodowych. Po okresie fascynacji 4v producenci coraz częściej wracają do 2v albo 3v że względu na fakt, że duża ilość małych zaworów nie koniecznie poprawia w znacznym stopniu wymianę ładunku w cylindrze
Breva 1200

ODPOWIEDZ