Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Breva 1100 a 1200...
Breva 1100 a 1200...
Pytanie o różnice- oprócz rzecz jasna zmiany pojemności silnika. Mam na oku ładną 1200 w Niemczech ale tania nie jest stąd pytam. Wiem że 1100 były niemal pancerne silnikowo- jak to wygląda w przypadku 1200?
Breva 1200
Re: Breva 1100 a 1200...
No właśnie nie. Breva 1200 ma silnik 4v jak norge, a Breva 1200 Sport ma 8v. Pomieszanie z poplątaniem u tych Włochów
Breva 1200
Re: Breva 1100 a 1200...
Wypada się chyba pochwalić. Dzięki zabiegowi okoliczności i Koledze Góralowi stałem się posiadaczem Brevy 1200 ABS.
Trochę zapuszczona bo długo stała. Dzisiaj udało mi się ogarnąć elektrykę do porządku, czekam na części i robimy przegląd.
Trochę zapuszczona bo długo stała. Dzisiaj udało mi się ogarnąć elektrykę do porządku, czekam na części i robimy przegląd.
Breva 1200
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Breva 1100 a 1200...
Wydaje mi się, że z tą brevą sport w zależności od rocznika jest tak.
Jest Breva 1200 Sport (ma silnik 4v) i jest Breva 1200 Sport 8v (i tu chyba siedzi qatrovelvole?)
Najlepiej może niech posiadacze dokładnie tego modelu coś tu dopowiedzą, mogę się mylić.
Jest Breva 1200 Sport (ma silnik 4v) i jest Breva 1200 Sport 8v (i tu chyba siedzi qatrovelvole?)
Najlepiej może niech posiadacze dokładnie tego modelu coś tu dopowiedzą, mogę się mylić.
Re: Breva 1100 a 1200...
A można by prosić o parę słów na temat tego liftu rozrządu? Być może że będę się rozglądał za brevą właśnie jak nevada odjedzie. Pewnie warto by wiedzieć - co i jak w tej materii nastąpiło. Oczywiście z góry dziękuje.
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Breva 1100 a 1200...
Sz.p. M
Tak ogólnie - rozrządy dużych bloków (nazwijmy to zwykłych - 4V) 850, 1100 i 1200 mają popychacze zaworowe oraz klasyczny wałek w bloku.
W Qatrovelvole (8v) zawory w głowicy napędzane są łańcuchami.
Co do szczegółów polecam otchłań internetową, ew. https://www.stein-dinse.biz/PDF:::1_8004.html
Tak ogólnie - rozrządy dużych bloków (nazwijmy to zwykłych - 4V) 850, 1100 i 1200 mają popychacze zaworowe oraz klasyczny wałek w bloku.
W Qatrovelvole (8v) zawory w głowicy napędzane są łańcuchami.
Co do szczegółów polecam otchłań internetową, ew. https://www.stein-dinse.biz/PDF:::1_8004.html
Re: Breva 1100 a 1200...
A to wiem, bardziej mi chodziło o tą akcję serwisową. Zrozumiałem wpis kilka pięterek wyżej że rozrząd był "nieudany" i w celu poprawy zrobili akcje serwisową (działanie korygujące), a potem lift jako poprawę konstrukcji. Jak nie było czegoś takiego to OK
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Breva 1100 a 1200...
Rzecz jasna.
Co do trwałości tych "nowych" rozrządów 8v i akcji serwisowej to trzeba pogmerać trochę po forum. Było poruszane. U mnie klasyka.
Akcja była. Fakt na pewno taki, że od zakończenia 8v wrócili do 4v. Tu nasuwa się pytanie why ?
Koledzy jeźdżą i nawijają km. Różnica w mocy nieznaczna, sprawność - chyba wzrosła. Najlepiej zapytać tych co dosiadali
Co do trwałości tych "nowych" rozrządów 8v i akcji serwisowej to trzeba pogmerać trochę po forum. Było poruszane. U mnie klasyka.
Akcja była. Fakt na pewno taki, że od zakończenia 8v wrócili do 4v. Tu nasuwa się pytanie why ?
Koledzy jeźdżą i nawijają km. Różnica w mocy nieznaczna, sprawność - chyba wzrosła. Najlepiej zapytać tych co dosiadali
Re: Breva 1100 a 1200...
Tutaj może być kwestia tendencji, która widać też w silnikach samochodowych. Po okresie fascynacji 4v producenci coraz częściej wracają do 2v albo 3v że względu na fakt, że duża ilość małych zaworów nie koniecznie poprawia w znacznym stopniu wymianę ładunku w cylindrze
Breva 1200