Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Zakup Breva 1100

Blazej7049
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2020, 11:49

Zakup Breva 1100

Post autor: Blazej7049 » 05 cze 2021, 12:42

Witam wszystkich.
Jeżdżę Hondą cbf 600 i już w zeszłym roku przymierzałem się do zakupu grizo.Wtedy też dowiedziałem się o tej marce.Z zakupu nic nie wyszło a gutek cały czas jest gdzieś z tyłu głowy. Tak że podchodzę drugi raz do tematy tym razem Breva 1100 2007r i przebieg 35 tys
Niestety nie lubię dłubać przy silnikach a gutek nie słynie z bezawaryjności z tego co czytam tak że proszę o wskazanie najczesrzych usterek z którymi trzeba się liczyć , jaki jest koszt serwisu ,np wymiany sprzęgła bo przy 35tys chyba trzeba by już było i co ile km należy wymienić rozrząd no i jaka jest tego cena. Gutek jest tak piękny że z bez awaryjnej Hondy drobne wachania nastrojów gutka jestem wstanie zaakceptować 😁 z akcentem na drobne, by nie zrujnował mnie finansowo,😃 .Z góry dzięki za wskazówki

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1373
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: adamigo » 05 cze 2021, 16:04

CBF600 też miewa wahania, oj cośkolwiek o tym wiem, bo takową serwisuję koleżance. No ale Gruz to jest jednak "kochaj albo rzuć", zamykaj oczy i skacz na tą głębię:>
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Blazej7049
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2020, 11:49

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: Blazej7049 » 05 cze 2021, 20:28

Dzięki ale nie wiele mi pomogłeś 😁

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1373
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: adamigo » 06 cze 2021, 01:42

No dam się wypowiedzieć tym, co jeżdżą taką nowoczesnością, ja siedzę w relatywnej starzyźnie. Jest tu ich kilku. Ale moja uwaga "kochaj albo rzuć" była jak najbardziej w temacie. Żebyś [potem nie płakał, tu mientkich ludzi nie ma na tym forum, sami tacy, co się prosili o kłopoty i im z tym dobrze:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

dera
Posty: 195
Rejestracja: 02 sty 2020, 17:26
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: dera » 06 cze 2021, 08:11

Elo!
Adam dobrze rzecze - kupuj, potem będziesz myślał.
W dużych blokach sprzęgło powinno wystarczyć na 100 000km. Rozrządu - pewnie ze 4 osoby z forum widziało łańcuszek rozrządu na oczy. 35tyś to 'właśnie dotarty silnik'.

Jedyne co dolega tym gutkom często to cieknący uszczelniacz między silnikem, a skrzyną - oraz między skrzynią, a wałem kardana - ale ... ale to się da zwalczyć i w zasadzie przebieg nie ma tutaj żadnego znaczenia (mi to ciekło w californi 1100 przy przebiegu niecałe 10 tyś km).

Także bierz motor, jeśli czujesz coś do niego.

Aha - wymiana sprzęgłą może być droga - bo musisz oddzielić skrzynię biegów od silnika, robocizna może kosztować - ale nie wiem ile? 1000 pln za robotę?

Blazej7049
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2020, 11:49

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: Blazej7049 » 06 cze 2021, 11:15

Dzięki ,a ile to roboty z tym uszczelnieniem? I z dostępnością uszczelek? Jak raz na 10 tys km to w moim przypadku kilka lat jazdy ,da się przeżyć

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1373
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: adamigo » 06 cze 2021, 14:36

Żebyś mógł kolego poczuć ten ból posiadacza włoszczyzny, zeskanowałem z klubowej prasy 13 stron opisu wymiany sprzęgła - no nie dałbym rady tak rozwlekle opisać zagadnienia w wypadku CBF:) Baw się dobrze, nie powiesz teraz, że Cię nie ostrzegano:>
Terminologia techniczna jest dość nieprzejrzysta nawet dla auto tłumacza, ale jakby co, służę kolegom pomocą, bawcie się dobrze, ci, którzy tu wchodzicie...

https://photos.app.goo.gl/OsB5feEB00IUHUcj1
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Blazej7049
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2020, 11:49

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: Blazej7049 » 06 cze 2021, 15:16

Ale to chyba nie znaczy ze jest niewymienne,sam tego robił nie będę a skoro powinno wytrzymac 100 tys km jak pisał kolega wczesniej ,a posypało by się nawet w połowie tego dystansu to przy mojej jeździe około 3 do 4 tys km w sezonie to przy najmniej optymistycznej opcji gdy padło by na mnie to serwis chyba sobie z tym poradzi? Czy koszt przekroczy wartość motocykla?

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1373
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: adamigo » 06 cze 2021, 16:36

Jeśli gościu ze skanów zrobił to w swoim garażu, czemu nia miałbyś zrobić tego i Ty?To jest wbrew pozorom prosta robota, tylko te współczesne motocykle, te dziwolągowate airboxy, te dwieście wtyczuszek do komputra, to zabija całą przyjemność pracy. Ale z takim przewodnikiem wymiana zimową porą może być tylko frajdą. Przy czym oczywiście mówimy o rzeczy, która nie zaszła i być może nie zajdzie. Aczkolwiek jeśli Twoje przebiegi są tak znikome, to właśnie długie postoje mogą zaszkodzić uszczelnieniom:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Blazej7049
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2020, 11:49

Re: Zakup Breva 1100

Post autor: Blazej7049 » 06 cze 2021, 16:52

😀 chyba v źle odebrałem Twój wcześniejszy wpis. Dzięki
Jak ktoś jeszcze ma coś do dodania to bardzo proszę może jeszcze jakiś wady i usterki?
Wszystkie modele brevy wychodziły z nuszką centralna? Bo ten ktorego sobie upatrzylem chyba niema

ODPOWIEDZ