Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Klaus1973 » 14 sie 2020, 10:21

Marcin pisze:
13 sie 2020, 20:18
Klaus1973 pisze:
13 sie 2020, 09:05
motocykl nawet i mocny. Duży zakres niutów na każdym biegu w mieście jechałem 20-30 km/h na 6 biegu i się wgramolił na obroty.
Ale jedna duża wada, jak goldas i inne kredensy, nie wieje, na kasku nie ma zawirowań. Jak w samochodzie. nie moja bajka. choć czasem jak deszcz napier.... i trzeba dojechać to taki motung się docenia.
Salute Klaus
Klaus1973, weiesz to co bywa zaletą dla jednego dla innego jest wadą, w K1600GT masz szybę regulowaną elektrycznie, wjeżdzasz np. do miasta i chcesz trochę wiećej powietrza - szybę opuszczasz- tu akurat nie ma problemu
jak najbardziej - po prostu to obecnie nie moja bajka. Za 10 lat mogę być największym fanem tego motocykla. Czasy się zmieniają i ludzie się zmieniają.

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Klaus1973 » 14 sie 2020, 10:40

Marcin pisze:
14 sie 2020, 08:05
pozytywna wiadomość jest taka, że od początku produkcji (2010) żaden z silników 1,6 jeszcze nie padł
https://www.youtube.com/watch?v=wRYFi9ebU8w - ten facet chyba się z tobą nie zgodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=G0RY2FM1l98
https://www.youtube.com/watch?v=qF6PIK6Jpg4

sprawdź tylko czy motocykl był na wszystkich akcjach serwisowych.
W Polsce z tego co sąsiad mówił (teraz ma goldasa) to dwa biegi 5 i 6 wchodziły na raz i było po skrzyni.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 380 pojazdów. okres produkcyjny 26.01.2011 r. – 14.07.2016 r

Ale przy tak dużej ilości sprzedawanych motocykli jaką ma BMW to jest to na pewno promil.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Marcin » 14 sie 2020, 13:58

ta informacja dotyczyła silnika, że żaden się nie rozpadł
moje moto było serwisowane i miało zmienianą skrzynię biegów
wiadomo, że jakieś usterki występują
jeśłi motocykle BMW są tak trwałe jak samochody to będę bardzo zadowolony
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

jkstanley
Posty: 62
Rejestracja: 04 lut 2018, 12:00
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: jkstanley » 14 sie 2020, 21:38

JAK TO ROBI BMW
cytacik z forum serwisu:
...BMW K1600 serwis, obsługa silnika, wymiana rozrządu, wymiana sworzni w przednim zawieszeniu
Jeśli odczuwasz, że twój motocykl niestabilnie się zachowuje, nie prowadzi się liniowo, ściąga czy wpada w wibracje onacza to że należy sprawdzić zawieszenie przednie.Przybliżony koszt wymiany sworzni w przednim zawieszeniu z materiałem to 2900 zł brutto.

???????
i dalej:
Jednocześnie informujemy, iż posiadamy wszystkie niezbędne narzędzia do obsługi K1600( wymiany rozrządu, obsługi silnika wraz z oryginalnym komputerem BMW do którego bezpośrednio podłączamy się pracując przy Państwa pojeździe)Prosze pamiętac kompleksowa obsługa silnika to nie tylko regulacja luzów zaworowych to równiez kilkadziesiąśt innych czynności wpływających na prawidłową prace silnika- tylko kompleksowa obsługa silnika zapewnia wam prawidłową prace slnika i komfort jazdy.Czas jaki nalezy poświęcic na obsługe silnika to min 20 dni pracy,

?????????ŻE CO PROSZĘ?......

nie da się tego zrobic szybciej, to poprostu niemożliwe!!! Koszt kompleksowej obsługi silnika robocizna z materiałami, z wszystkimi płytkami zaworowymi to koszt ok 9000 zł brutto.

..a więc rozumiem już slogan BMW=Będziesz Miał Wydatki

A TAK TO SIĘ ROBI W MOTO GUZZI:
-wymiana łożysk w obu kołach i w główce ramy, materiały ok 250 zł brutto, robocizna 0, do ogarnięcia samemu.
obsługa silnika:
-regulacja luzów zaworowych 2x15-20 min
-wymiana lub czyszczenie świec-10-15 min
-wymiana oleju silnik i skrzynia biegów( przy okazji i w dyfrze!) oraz demontaż i mycie miski olejowej + wymiana filtra oleju 3-4 godziny(olej wolno cieknie :-) ! )
wszystko do ogarnięcia samemu!
koszty?
materiały:
-olej silnikowy 120 zł brutto
-olej skrzynia dyfer 90 zł brutto
-filtr oleju 30 zł brutto
-świece 30 zł brutto
-benzyna ekstrakcyjna 10 zł brutto
-PIWO PO ROBOCIE! 20 zł brutto
razem: materiały 300 zł brutto , robocizna z łożyskami no niech tam 10 rbg ale koszt to 0 zł!
Nie chcesz brudzić rączek w uczciwym serwisie 1000 zł brutto ( 100 za godzinę dla mechanika)
No to PORÓWNAJMY:
BMW K 1600GT -11 900 zł brutto !!!!!!! oraz 20 dni pracy(rozumiem 160 rgb!?)
MOTO GUZZI -550 zł brutto / 1550 zł brutto oraz 10 ryb pracy!
zaoszczędzamy ponad 10 000 zł brutto!!

Bezawaryjnej eksploatacji życzę!
PS. Ktoś tu chyba robi kogoś w ch.... A może mi się wydaje?

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Marcin » 14 sie 2020, 23:00

Zobaczymy
Najwyższej będę go serwisować w Berlinie, bywam tam przynajmniej raz w miesiącu
Ostatnio w aucie (BMW 330i F31, auto na gwarancji) w ASO w Gdańsku za wymianę tarcz i klocków przodu i tyłu chcieli ok 7500zl brutto, w Berlinie w ASO zapłaciłem za to 1096€, i jeszcze na cały dzień dostałem M2 gratis. Więc to jakoś mnie nie przeraża. Dla mnie najważniejsze jest to żebym zawsze dojechał i wrócił o własnych siłach.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Sello » 14 sie 2020, 23:08

W BMW które jest na gwarancji trzeba tarcze wymieniać z przodu i z tyłu ????? Po jakim przebiegu ???
To ja w Skodzie klocki wymieniłem po 120000, a mechanik powiedział że jeszcze by z 10000 wytrzymały. A o tarczach nawet nie wspomina bo nie ma potrzeby.
Pozostanę przy czeskim produkcie VW podobnym.
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Marcin » 16 sie 2020, 07:48

Myślę że dywagacje na temat kosztów utrzymania motocykla BMW czy wyższości skody nad BMW nie mają sensu. Każdy jeździ tym czym chce i na co go stać. Chyba najważniejsze w tym wszystkim jest to żeby mieć wybór. Dla mnie na prawdę nie jest problemem jeśli na serwis k1600 wydam rocznie 5 czy 6 tyś.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Sello » 16 sie 2020, 09:16

Oczywiście że masz rację i w pełni się z tobą zgadzam, każdy używa i serwisuje to na co go stać ( choć znam przypadki ludzi którzy mają sprzęty na które ich nie stać i zakładają gaz kupują używane opony itd 😆). Chodziło mi raczej że to smutne, że w samochodzie segmentu premium dzieją się takie rzeczy tak szybko, podczas gdy w zwykłym jeździdle wytrzymuje więcej. To powinien być wzór jakości i trwałości, a nie jest.
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: Marcin » 16 sie 2020, 10:48

Mi nigdy nie udało się zrobić na klockach takich przebiegów. Gratuluję ekonomicznej jazdy. Moje auto ma 5,8 sek do 100 i prędkość max 250 więc hamulce mają co robić. Żaden z producentów samochodów nie produkuje ani klocków ani tarcz. Dla BMW dostawcą jest ATE, podejrzewam że dla grupy VW też. Ja zwykle zmieniam tarcze przy co drugiej zmianie klocków. W nowym BMW są inne klocki które wytrzymują dwa razy dłuższy przebieg i stąd równoczesna wymiana klocków i tarcz. Co do BMW to jest to mój drugi nowy samochód tej marki, pierwsze było 325i (2008r), zrobiliśmy prawie 400tyś km i auto było prawie bezawaryjne, jedyna awaria to uszkodzona cewka. Myślę, że nie ma co oczekiwać od aut typu mercedes, audi czy bmw lub droższych że będą trwalsze niż te tańszych marek. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego jesteśmy skłonni zapłacić więcej czy tylko dla odpowiedniego znaczka na masce. Wg mnie jest właśnie główny powód. Ja osobiście lubię tylny napęd i nie wyobrażam sobie innego auta. Do tego dochodzą pewne detale które wpływają na komfort i ergonomię użytkowania.
Marcin otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
Grum
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

junak
Posty: 25
Rejestracja: 12 sie 2019, 09:54
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMW K1600GT, czyli jak to robią inni

Post autor: junak » 16 sie 2020, 11:03

Proponuję założyć nowy wątek na Forum, moje propozycje nazwy: "patrzcie jaki ja bogaty" "stać mnie SŁYSZYCIE" "muszę przyszpanować" i tam przenieść tą dyskusję. Marcin fajnie że cie stać na motocykl (57 netto) i jego serwis na który bez problemu wydasz 5-6 tys zł w Polsce lub około 1,5 tys euro w Berlinie oraz BMW 330i F31 NA GWARANCJI. Bardzo mnie cieszy fakt że w naszym kraju jest coraz więcej zamożnych jednostek ponieważ to przekłada się na dobrobyt wszystkich naszych obywateli. Wszystko fajnie ale uważam że im większy posiadany majątek tym bardziej zobowiązuje on jego właściciela do skromności i odpowiedniego zachowania które daje dobry przykład innym, a tu moim zdaniem trochę tego brakuje. Chyba że mamy do czynienia z typowym nowobogackim ...ale wtedy to już inny temat. Pozdrawiam i życzę szerokości oraz bezproblemowego użytkowania i pomimo tego że Cię strać jak najtańszej eksploatacji.

Paweł
junak otrzymał(a) 2 podziękowań za ten post. M.in. od:
jackdruid, kowaskirajd
V85TT

Zablokowany