Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

v7 750 cafe classic kilka pytan

Rudy
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2019, 12:19

v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: Rudy » 03 cze 2019, 15:57

Witam ma kilka pytań ponieważ jestem dość świeży w temacie włoskich moto, dlatego liczę na brać z tego forum. Po pierwsze chciał bym zapytać jaki olej lać do wymienionego wyżej motocykla? W necie znalazłem ino ze ma to byc 10w60 ale również 10w40? Jakiego producenta wybrać? Wiem że niektóre silniki lubią być na to wrażliwe. Mam też pewien problem ponieważ raz na cas zapala mi się check świeci się kilka dni po czym gaśnie i nie mam pojęcia co to może być ponieważ nie daje żadnych objawów. Oraz ostatnie pytanie, czy próbował ktoś modzić coś z wydechem zeby go lekko podgłosnić? Ceny akcesoryjnych kominów troszkę mnie zniechęcają. Z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: Marcin » 03 cze 2019, 19:29

co do oleju to należy stosować taki jak zaleca producent motocykla
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: adamigo » 03 cze 2019, 21:23

10W60 to jakiś specyjał do V7 - Brevy i pokrewnych, nie widziałem tego w innych zastosowaniach. Oczywiście i tak szedłem po taniości i lałem 20W50, ale miałem Brevę tylko chwilę, więc się nie wypowiadam, zatrzeć nie zdążyłem:)
To samo z tą kontrolką - świci się potem się nie świci - nie na moje nerwy. Pogoniłem, męczę się z gaźnikami, ale przynajmniej cośkolwiek zależy ode mnie. Życzę sukcesów:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: Marcin » 03 cze 2019, 22:06

zgodnie z zaleceniami producenta należy stosować oleje:

silnikowy
SAE 10W /60 ,JASO MA, MA2 , API SG
Olej przekładniowy SAE 85W -140 API GL-4 i GL-5
Olej skrzyni biegów SAE 75W -90 API GL-5
Olej do widelca SAE 5W/SAE 20W

trochę jest to dziwne bo oleje spełniające JASO MA i MA2 są przeznaczone do wysoko obciążonych silników motocyklowych z mokrym sprzęgłem
SG to klasa oleju, S- silniki benzynowe, druga litera im dalej w alfabecie tym lepszej klasy olej
do silników chłodzonych powietrzem należy stosować oleje o wysokim współczynniku lepkości, olej bardzo mocno się rozgrzewa
zalecam również skrócenie interwałów wymian

Generalnie uważam, że należy stosować to co zaleca fabryka, oszczędności są niewielkie
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

Rudy
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2019, 12:19

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: Rudy » 05 cze 2019, 18:01

Bardzo dziekuje za odpowiedzi, w takim razie mam jeszcze pytanko czy 90zl za filtr oleju to normalna cena? Mialem kilka motocykli i wydaje mi sie ze filtr kosztowal zawsze 50zl plus minus. Moze jeszcze oswiecicie mnie w dwoch kwestiach, po jakim przebiegu wymienic olej w wale? I czy w skrzyni jest ten sam olej co w silniku? Bo mam dwie rozne ino na ten temat,jedna jest taka ze jest ten sam druga ze przekladniowy.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: adamigo » 05 cze 2019, 19:49

Rudy pisze:
05 cze 2019, 18:01
po jakim przebiegu wymienic olej w wale? I czy w skrzyni jest ten sam olej co w silniku? Bo mam dwie rozne ino na ten temat,jedna jest taka ze jest ten sam druga ze przekladniowy.
Wał masz suchy. Pytasz może o dyfer? Wymieniasz równo ze skrzynią, co 10tys pewnie - tak jest w starszych. W starszych starszych trzeba było lać miód 140W, bo 90W po prostu wyciekał simerem, ale w starszych nowszych jakoś się ten 90W utrzymuje. Oba wymienione to przekładniowe - no bo jakie inne mogłyby iść do przekładni???
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

magrpa
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2018, 01:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: magrpa » 06 cze 2019, 00:17

Odnośnie lania oleju jaki zaleca producent to częściowo się nie zgodzę, tzn. należy lać olej wg. klasy lepkości taki jaki jest przewidziany przez producenta dla danego silnika w określonych warunkach pracy ale co do producenta/marki oleju to powinien być to nasz wybór. Producent motocykla może podpisać nową umowę z nowym dostawcą oleju i zamiast dotychczasowego ENI zaleci CASTROL...

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: adamigo » 06 cze 2019, 00:45

magrpa pisze:
06 cze 2019, 00:17
Odnośnie lania oleju jaki zaleca producent to częściowo się nie zgodzę
Nie płosz gąski:) To że my wiemy, to nie znaczy, że ta wiedza ukoi psyche poszukujących ukojenia:) ja leję tandetę z beczki i nie wnikam, ale lata lecą i nowe pokolenie jest bardziej przejęte tym co na metce podają:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: Marcin » 06 cze 2019, 09:21

Rudy pisze:
05 cze 2019, 18:01
Bardzo dziekuje za odpowiedzi, w takim razie mam jeszcze pytanko czy 90zl za filtr oleju to normalna cena? Mialem kilka motocykli i wydaje mi sie ze filtr kosztowal zawsze 50zl plus minus. Moze jeszcze oswiecicie mnie w dwoch kwestiach, po jakim przebiegu wymienic olej w wale? I czy w skrzyni jest ten sam olej co w silniku? Bo mam dwie rozne ino na ten temat,jedna jest taka ze jest ten sam druga ze przekladniowy.
przed przystąpieniem do jakiegokolwiek grzebania w moto zorganizuj sobie instrukcję obsługi i manuala, będą tam potrzebne informacje
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

DDBreva
Posty: 196
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: v7 750 cafe classic kilka pytan

Post autor: DDBreva » 06 cze 2019, 13:37

Tak na marginesie;
Ja co do lania oleju firmy na "C".
Niech kolega popyta mechaników, nie mylić "fachowców", co myślą o tych olejach.
Co widzą po otwarciu silników, tak z biegiem lat z biegiem dni ?
No ale coś wlewać trzeba.
Pzdr rad6

ODPOWIEDZ