Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

V85 na EICMA 2017

ADVRider
Posty: 51
Rejestracja: 10 cze 2018, 10:26

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: ADVRider » 07 lip 2019, 13:57

To czekamy na kolejne testy i opinie :) Ale po tym co widziałem i doczytałem raczej jest to motocykl skierowany do niższych osób. Ze względu na bliskość kolan i cylindrów, a druga rzecz że ponoć jak się nogę za bardzo cofnie na podnóżku to może ona się spotkać z wydechem.
A tak to raczej jest retro enduro ale do jazdy po mieście i na krótsze dystanse. Przynajmniej takie odnoszę wrażenia po testach tych motocykli jakie widziałem.
Quota 1100

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: zqubaniec » 15 lip 2019, 08:55

No to przetestowałem. Niestety tylko po asfalcie, ale za to dość dziurawym miejscami.
A więc...zaczynamy.

Może zacznę od pozytywów a następnie odniosę się do zarzutów kolegi ADVRider.

1. Sprzęgło - perfekt.
2. Skrzynia biegów - byłoby perfekt, gdyby nie fakt, że znalezienie 'neutrala' to nie lada wyzwanie.
3. Prowadzenie - perfekt.
4. Zawieszenie i pokonywanie nierówności - dobrze, ale trochę za twardy. Zapewne kwestia regulacji.
5. Pozycja, ergonomia, wygoda ( i tu kwestia podnoszona przez przedmówcę) - dla mnie pozycja bardzo wygodna, wysoka, wyższa niż w Quota (na siedzeniu i podnóżkach - nie do ziemi), cofnięcie lewej stopy na podnóżku powoduje spotkanie z "wajchą" od bocznej stopki, nie z wydechem. Ogólnie trochę bliski ten przód, owiewka, trochę jak na osiołku, ale porównuję z Quota, która jest jak autobus. W tym punkcie warto odnieść się także do tego osławionego multi-wyświetlacza:
dość czytelny i ładny, ale jednak analogowe zegary obrotów i prędkości są niezastąpione. Warto by było to jednak skomponować (wyświetlacz plus zegary) zamiast tego smartfona.
6. Hamulce - przód bardzo dobrze (podobnie jak w Stelvio), tył raczej symboliczny. Trzeba naprawdę mocno wcisnąć, żeby coś się zadziało.
7. Moc/przyśpieszenie - porównywalne z Quota, znacznie słabsze niż Stelvio, ale i tak uważam, ze całkiem wystarczające. Ale trzeba mieć świadomość, że raczej wysokie obroty, dół dość słaby. Niemniej jednak przy wyprzedzaniu na "5" sam nie wiem kiedy miałem na "smartfonie" 130. Nie czuć prędkości na nim. Złem jest natomiast "ride by wire" - czyli nic innego jak ugrzecznienie reakcji na manetkę, opóźniona reakcja, po prostu ZŁO. Szósty bieg, to dobra sprawa. Podsumowując - może być.
8. Dźwięk - i tu niestety rozpacz i łzy. Nie chodzi o wydech, bo dźwięk z wydechu jest ok. Problem polega na tym, że podczas jazdy ze stałą prędkością nie słychać wydechu, tylko jakiś bliżej nieokreślony dźwięk spod baku. O ile Quota, Nevada mają też swoje tam zgrzyty, dzwonienie itp., o tyle tutaj to jakaś kosiarka do trawy - dźwięk absolutnie nieprzyjemny dla ucha (może jestem przewrażliwiony).

Na koniec projekcja jazdy poza asfaltem.
Wydaje się, że przy zastosowaniu adekwatnych opon całkiem spokojnie można by zjechać z asfaltu na jakieś drogi szutrowe, leśne czy inne kamieniste. Co do bezdroży, to już insza inszosć i niech się wypowiedzą zaprawienie w takich bojach "błotojebcy" ;)

P.S. Brak wibracji - upodobnienie do BMW. Gdzie ta Gutkowa dusza?

Podsumowując.
Bardzo dobra propozycja dla "ujeżdżaczy" GS-ów, Tigerów itp. Dla Gutkowca jednak zbyt grzecznie, brak tej duszy, zbytnie przekazanie kompetencji z kierowcy na elektronikę. Byłby to znacznie lepszy motór, jakby tą całą elektronikę mocno ograniczyć.

jachu
Posty: 146
Rejestracja: 03 lut 2018, 19:30
Lokalizacja: Kaszuby/Pomorze/Trójmiasto
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: jachu » 15 lip 2019, 17:04

Testowałem razem ze Zqubańcem. Podzielam bardzo wiele jego spostrzeżeń. Zrobiliśmy dwukrotnie tę samą trasę, by każdy z nas w tych samych warunkach sprawdził możliwości V85. Towarzysz jechał wtedy Quotą 1100ES. 40-kilometrowa pętla z elementami krętej drogi o charakterze górskim (tak, tak - na wzgórzach morenowych wokół Trójmiasta to się da) i z kilkoma prostymi pozwalającymi wrzucić szóstkę. Duży ruch lokalny, gdzie można było sprawdzić żwawość maszyny podczas wyprzedzania.

1. Brzmienie: brakuje tego charakterystycznego bulgotu, który znam z Nevady, V7 i innych modeli MG. Tym bardziej, że obok pięknie dudniła Quota. Nie ma też typowych gutkowych wibracji silnika. Dźwięk bardzo przypominał japończyki. A przecież również dla niepowtarzalnego brzmienia jeździ się Gutkami.
2. Prowadzenie: jak po sznurku, zwinny, zręczny i bardzo poręczny. W zakręty wchodzi idealnie, wystarczy leciutki ruch kierownicy.
3. Przyśpieszenie: ospały na jedynce i dwójce, jakby okastrowany z mocy. Za to na trzecim i czwartym biegu - wstępował w niego diabeł, nadzwyczaj żwawy.
4. Wyświetlacz: bardzo przejrzysty, prosty, nie blikuje w słońcu. Brakuje klasycznego zegara.
5. Zawieszenie: zbyt twarde jak na turystyczne enduro. Mieliśmy tylko dwie godziny na jazdę, więc nie kombinowaliśmy z napięciem wstępnym. Pewnie można V85 uczynić bardziej miękkim.
6. Kanapa: w moim odczuciu mniej wygodna niż np. w Quocie.
7. Pozycja: bliżej kierownicy niż w Quocie, V-Stromie czy Klekocie, którymi jeździłem. Nie potrafię powiedzieć, czy mi to odpowiadało, czy nie.
8. Skrzynia biegów: lepsza niż w V7 i Nevadzie. Neutralny znajdowałem bez kłopotów.
9. Wysokość - mam 176cm wzrostu i potrzebowałbym obniżonej kanapy, by spokojnie oprzeć stopy na ziemi i np. przepchnąć motocykl do tyłu. Quota i V-strom (przedostatnia generacja) są odrobine niższe.
10. Wygoda na trasie: zbyt krótko jeździłem, by powiedzieć jak maszyna sprawowałaby się w długodystansowym przelocie i jak czułbym się na niej po kilkuset kilometrach.
11. Wygląd: najładniejsze, najbardziej stylowo wyglądające enduro ever. Bardzo dobry pomył, by motocyklowi z segmentu, który z zasady ma jeździć a nie wyglądać, nadać klasyczny sznyt retro.
jachu
.........................
jest V7 III Night Pack i V85TT
był V7 III Stone
była Nevada Classic 750 IE

Awatar użytkownika
Grum
Posty: 134
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:35
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: Grum » 16 lip 2019, 09:05

Brawo Jachu!!
Brawo Zskubaniec!
skoczek2

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: adamigo » 16 lip 2019, 13:26

Gdyby tak jeszcze koledzy się dogadali co z tym luzem, bo wygląda na to, że jeden testowal w chodakach:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: Klaus1973 » 16 lip 2019, 14:00

W sobotę dopiero będę miał go dla siebie.
Jest inny problem zostały tylko 2 szt.
W Berlinie obecnie 1 szt.
I testowe oczywiście.
Coś musi być w tym motocyklu.

jachu
Posty: 146
Rejestracja: 03 lut 2018, 19:30
Lokalizacja: Kaszuby/Pomorze/Trójmiasto
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: jachu » 16 lip 2019, 15:10

adamigo pisze:
16 lip 2019, 13:26
Gdyby tak jeszcze koledzy się dogadali co z tym luzem, bo wygląda na to, że jeden testowal w chodakach:)
Jeden jeździ Quotą, która ma luz, a nawet kilka pomiędzy wszystkimi biegami, a drugi V7 - które nie ma luzu wcale. Ani w kaloszach, ani na bosaka okulary3
jachu
.........................
jest V7 III Night Pack i V85TT
był V7 III Stone
była Nevada Classic 750 IE

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: zqubaniec » 16 lip 2019, 20:38

adamigo pisze:
16 lip 2019, 13:26
Gdyby tak jeszcze koledzy się dogadali co z tym luzem, bo wygląda na to, że jeden testowal w chodakach:)
No faktem jest, że moje buty 926-MON, to trochę chodaki smiech1

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: Klaus1973 » 18 lip 2019, 19:37

PDF
http://www.guzzistelvio.net/V85ttdoc/v85TTdescr.pdf
dla sprzedawców z power pointa. Kilka różnic co do v9 fajnie wymienionych - szkoda że wujek google tak to tłumaczy - albo może ktoś tutaj zna język tutii frutti

pozdrawiam Klausini

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: V85 na EICMA 2017

Post autor: adamigo » 19 lip 2019, 00:10

Do czego tu język, "będzie signore zadowolony", cegła jest włoska, czerwona i klasyczna z wyglądu, więc musi być rapida. Nawet tam dwóch Helmutów z plasteliny posadzili żeby nie było niedomówień co do spazio:> No i ten sztuczny tłok z racji tego, że dilerzy mają wydzielane po sztuce:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

ODPOWIEDZ