Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

V50 NATO

skybogus__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: skybogus__STARE » 05 gru 2013, 20:24

Drodzy Koledzy
w temacie zaplonow w MG moge polecic
wyroby z firmy IGNITECH z Czech
-bardzo ciekawa oferta programowanych
zaplonow , uklady wtryskowe rowniez
oraz regulatory napiecia
do Californi bede zakladal model
SPARKER TCIP4 - jesli ktos jest
zainteresowany -podam wyniki testow na hamowni
po zalozeniu i dostrojeniu sprzetu
Pozdrawiam


JBR-NF__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: JBR-NF__STARE » 05 gru 2013, 20:34

Nawet dla jednej osoby warto wkleić! Poza tym w Płocku jest nas 3 właścicieli Natówek. Im dłużnej obcuje z tym motocyklem, tym bardziej mi się podoba. Polecam każdemu, jeśli uda się tylko nabyć takowy egzemplarz. Co ciekawe ceny idą dość os]stro w górę, co potwierdzają moi znajomi Holendrzy! Po jedno Nato byliśmy aż nad Morzem Północnym

smiech2

Obrazek

(2013-12-05 21:38:00) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 05 gru 2013, 20:38 przez JBR-NF__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^adam_r100gs__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 11 gru 2013, 11:44

Koledzy, czy doszliście co ogranica moc w NATO? gaźniki, zawory, kolektory? Mam tu lekko zdekompletowaną sztukę na widoku i ciekaw jestem, w co się ew. wpakuję.

A co do motoplatu to sobie przypomniałem, to musiał być zapłon w moim V65Polizia, jak jeden gar się stroboskopem ustawiło, to kreska na drugim uciekała - i vice versa.


skybogus__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: skybogus__STARE » 11 gru 2013, 14:21

Witaj
nie mam doswiadczenia z V50 - ale troche sprzetow dla wojska widzialem - jesli chodzi
o ograniczenia mocy -glownie stopien sprezania
-zaplon -walek rozrzadu - w celu zmniejszenia obciazen silnika -mozliwosci uzycia gorszego
jakosciowo paliwa - zwiekszenie tolerancji
na przeciazenia i slabe chlodzenie a takze
uzyskanie charakterystyki bardziej "dolowej"
Pozdrawiam


^adam_r100gs__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 11 gru 2013, 18:28

Wszystko pięknie, ale nie chce mi się wierzyć że zrobili coś zaskakującego, jak np zmiana krzywek wałka. To musiała być prymitywna przeróbka dla armii. w pierwszych modelach V35 i V50 na ten przykład gaźnik miał tą samą gardziel i znikome różnice w dyszach - potem się to rozeszło, bodaj 28 w V50III, i 26 w późnych V35. I taki myk podejrzewam.


skybogus__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: skybogus__STARE » 12 gru 2013, 19:36

Wystarczy odprezyc silnik i zmienic charakterystyke zaplonu - ale to i tak trzeba by tloki lub glowice zmienic - poza tym nie wiadomo czy na przyklad wojsko nie zamowilo
czegos specjalnego -za straszne pieniadze
i wtedy moje dywagacje traca sens - bo moze sie okazac ze wersja NATO ma bardzo wiele
roznic w stosunku do cywilnej ( wersje POLICE)
dla przykladu
Pozdrawiam


^adam_r100gs__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 13 gru 2013, 13:11

Tak więc sobie tu teoryzujemy, a ci co to ujeżdżają, chyba siedzą w garażach i się bawią kopadłami, zamiast zerknąć na cechy na gaźniku...


JBR-NF__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: JBR-NF__STARE » 13 gru 2013, 13:11

Zabawa kopajkami całkiem fajna, lubię sobie od czasu do czasu kopnąć rad2
Silnik jest odprężony, a zawory w stosunku do cywilnego V50 mniejszej średnicy. Sprężanie 1:7,6 w stosunku do cywilnego 1:10,4.
Zawory: ssący: Ø30,6mm; wydechowy: Ø27,6mm; w cywilu 34,6mm i 30,6mm czyli wychodzi na to że zawory z V35!?

Gaźniki Dell'Orto VHBZ24FD/FS - 24mm, w cywilnych V50III - PHBH 28.




(2013-12-13 14:20:27) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 13 gru 2013, 13:20 przez JBR-NF__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

^adam_r100gs__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: ^adam_r100gs__STARE » 13 gru 2013, 13:39

Czyli gaźniki z pierwszej serii małych bloków, głowice oczywiście z V35, a odprężenie uzyskali pewnie zachowując cylindry z V50 , ale wał będzie z V35, bo skok ma korba mniejszy - zdaje się, że i blok jest inny w miejscu podpór wału, chyba mniejsze średnice panewek są. Niezła kombinacja, prawie jak to co w garażu teraz robiędiab9

Aha - oczywiście zmiana skoku skutkuje zmianą pojemności. Kto ich tam wie, może w takim razie frezowane z blachy uszczelki pod głowicę dalirad13

No i dzieki za odzew, może mi sie to przydać w negocjacjach. Siła argumentów, rozumiecierad13

(2013-12-13 14:42:00) Wiadomość została zmodyfikowana
Ostatnio zmieniony 13 gru 2013, 13:42 przez ^adam_r100gs__STARE, łącznie zmieniany 1 raz.

JBR-NF__STARE

RE: V50 NATO

Post autor: JBR-NF__STARE » 13 gru 2013, 20:08

Skok i średnica cylindrów jest taka sama jak w cywilnych V50 czyli skok 57 i średnica 74 (w V35 odpowiednio 50,6x66), a więc wał będzie z V50, co potwierdzają katalogi części! Wał do V50 ma nr katalogowy 19.06.42.80; wał do V35 to 19.06.42.20 lub 21.
A więc kolejna zagadka rozwiązana
rad1


ODPOWIEDZ