Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Cześć i czołem :-)

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: Marek Krupa » 08 gru 2022, 21:07

Jak fajnie, że w tematach mechanicznych wypowiadają się spece, którzy na włoszczyźnie połamali sobie zęby. A może wystarczy tylko poczytać instrukcje i stosować właściwy olej . Fłoskie silniki biły kiedyś tylko hondowskie. W 1,6 boxerze w 145 zjadło 1 krzywkę ale gość tak często wymieniał olej , że aż skorodował na wylot filtr oleju . Ostro się lało i trzeba było jechać do warsztatu. Wariator w moim Fiacie Coupe ma 320 tyś.km i jest cichy. O niego też należy dbać. Popatrzcie na dane katalogowe jakie w tamtych czasach miały np. niemieckie silniki
Niestety zaawansowana technologia wymaga właściwej wiedzy od użytkowników i mechaników. Ciśnie mi się na usta pytanie, która firma dzisiaj produkuje najlepsze, najtrwalsze i wysilone silniki?

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: Marek Krupa » 08 gru 2022, 22:15

Tylko proszę nie podajcie współczesnych super klamotów, w których po 30 tyś. km należy wymieniać panewki, uszkodzone pompy oleju, wały korbowe z obrobionymi kołami napędu rozrządu, uszkodzonymi łańcuchami rozrządu, czy szalejącą elektroniką.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: adamigo » 08 gru 2022, 23:20

Marek Krupa pisze:
08 gru 2022, 21:07
Niestety zaawansowana technologia wymaga właściwej wiedzy od użytkowników i mechaników.
I tu jest temat, bo firmie w sumie zależy na złapaniu klienta w ogólności, a nie tylko konesera markowych olejów. Jeśli chce się rozwijać na rynku, musi przyjąć do wiadomości, że część klientów to będą kompletni ignoranci - i co ma z tym fantem zrobić? Zrobić w fakturze zakupu zastrzeżenie opatrzone gwiazdką, że nabywca (także kolejny i enty) nie może upubliczniać efektów jazdy na Selektolu? Jak dla mnie pojazd broni się jako produkt gdy jest idiotoodporny. Guzzi bywa:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Fudo
Posty: 132
Rejestracja: 06 paź 2020, 13:21
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: Fudo » 09 gru 2022, 07:33

To był olej...
Selektol.jpg
Selektol.jpg (106.03 KiB) Przejrzano 2232 razy
Breva 750

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: adamigo » 09 gru 2022, 12:40

He, ponieważ ja zaczynałem swój rozdział motocyklowy dosyć późno, na Selektol się nie załapałem, za to popełniłem klasyczny błąd wynikający z nadmiernego wyboru na półce(zjawiska nieznanego w czasie gdy Selektol rządził). Kupiłem Dniepra w chyba 94'm i zalałem go po pańsku, półsyntetykiem. Na efekty nie musiałem czekać długo...:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: AlfaGuzzi » 09 gru 2022, 16:59

Marek Krupa pisze:
08 gru 2022, 21:07
Jak fajnie, że w tematach mechanicznych wypowiadają się spece, którzy na włoszczyźnie połamali sobie zęby. A może wystarczy tylko poczytać instrukcje i stosować właściwy olej . Fłoskie silniki biły kiedyś tylko hondowskie. W 1,6 boxerze w 145 zjadło 1 krzywkę ale gość tak często wymieniał olej , że aż skorodował na wylot filtr oleju . Ostro się lało i trzeba było jechać do warsztatu. Wariator w moim Fiacie Coupe ma 320 tyś.km i jest cichy. O niego też należy dbać. Popatrzcie na dane katalogowe jakie w tamtych czasach miały np. niemieckie silniki
Niestety zaawansowana technologia wymaga właściwej wiedzy od użytkowników i mechaników. Ciśnie mi się na usta pytanie, która firma dzisiaj produkuje najlepsze, najtrwalsze i wysilone silniki?
Nie stresuj się o tym pisałem. Napisałem że często to nie Luigi był winien a Zenek właśnie smiech3
Ostatnio zmieniony 09 gru 2022, 17:16 przez AlfaGuzzi, łącznie zmieniany 1 raz.

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: AlfaGuzzi » 09 gru 2022, 17:01

adamigo pisze:
09 gru 2022, 12:40
He, ponieważ ja zaczynałem swój rozdział motocyklowy dosyć późno, na Selektol się nie załapałem, za to popełniłem klasyczny błąd wynikający z nadmiernego wyboru na półce(zjawiska nieznanego w czasie gdy Selektol rządził). Kupiłem Dniepra w chyba 94'm i zalałem go po pańsku, półsyntetykiem. Na efekty nie musiałem czekać długo...:)
Co ten semisyntetyk zrobił złego? Nie pisz tylko że rozszczelnił silnik.

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: AlfaGuzzi » 09 gru 2022, 17:18

adamigo pisze:
08 gru 2022, 23:20
Marek Krupa pisze:
08 gru 2022, 21:07
Niestety zaawansowana technologia wymaga właściwej wiedzy od użytkowników i mechaników.
I tu jest temat, bo firmie w sumie zależy na złapaniu klienta w ogólności, a nie tylko konesera markowych olejów. Jeśli chce się rozwijać na rynku, musi przyjąć do wiadomości, że część klientów to będą kompletni ignoranci - i co ma z tym fantem zrobić? Zrobić w fakturze zakupu zastrzeżenie opatrzone gwiazdką, że nabywca (także kolejny i enty) nie może upubliczniać efektów jazdy na Selektolu? Jak dla mnie pojazd broni się jako produkt gdy jest idiotoodporny. Guzzi bywa:)
No Alfy nie były idioto odporne. Dlatego w oczach przeciętnego wielbiciela młotka VW był lepszy smiech3

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: adamigo » 09 gru 2022, 17:34

AlfaGuzzi pisze:
09 gru 2022, 17:18
No Alfy nie były idioto odporne. Dlatego w oczach przeciętnego wielbiciela młotka VW był lepszy smiech3
Ale pozwól zauważyć, że jest regułą, że sprowadzasz pojazd z Włoch i nie ma tematu korozji, za to to co spuszczasz z silnika to jest jakaś miazga. Więc jako wielbiciel młotka widzę tu konieczność uściślenia, że młotek nie ma narodowości.

A co do semi - i offfszem, kontrolka ciśnienia zaczęła się objawiać znacznie częściej... ale tam dochodziła wada dizajnu, podpora wału była z założenia nieszczelna
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Cześć i czołem :-)

Post autor: Marek Krupa » 09 gru 2022, 18:39

O nie taka oliwa , to moja młodość.

ODPOWIEDZ