Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Gieesiarz wita

consigliero
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 13:47

Gieesiarz wita

Post autor: consigliero » 16 maja 2019, 16:36

Cześć, Marek z Krakowa, przywiodla mnie na forum chęć zgłębienia tajników motocykla V85 T. Już na nim siedziałem, dotykałem, oglądałem ale nie dało się odpalić bo papierów jeszcze nie zrobili. Mam też coraz większe wątpliwości czy to motocykl dla nas, znaczy dla mnie i żony. Lata lecą i nie wiem jak długo jeszcze wytrzymamy z naszym obecnym motocyklem, ale aby cokolwiek zdecydować trzeba spróbować. Lata temu miałem ochotę spróbować Stelvio ale nie mogłem się przemóc. Zasadniczo mam obawy czy V85 T nada się na takie wycieczki jakie robimy, gdzie udział autostrad jest znikomy, a przeważają boczne drogi czasem bardzo złej jakości. Nie znam też kompletnie specyfiki marki, nawet kawy nie dali dziś gdy byłem u nich rad13
Tak przykładowo spędzamy czas na wycieczkach, na tej pogoda nie była najlepsza

https://youtu.be/uTZfRvtIY1k

Pozdrawiam Marek /consigliero

P.S. Jakieś przemyślenia już mam i wiem ze to nie będzie to samo, a jak to już zostało zauważone „miliony much nie mogą się mylić”
Załączniki
92626468-FFE4-4D23-BE02-F10D5761D4BB.jpeg
92626468-FFE4-4D23-BE02-F10D5761D4BB.jpeg (484.09 KiB) Przejrzano 3754 razy

dera

Re: Gieesiarz wita

Post autor: dera » 16 maja 2019, 17:01

Cześć!

Myślę, że o kilkadziesiąt kg lżejszy V85 będzie zdecydowanie lepszy niż ciężki GS.
Czy dobrze widzę, że jedziecie jednocześnie tym kamperem/ciężarówką i GSem? Wozicie GS'a w samochodzie? Jakieś fotki można by poprosić z systemu przewozu motocykla w aucie?

Co do kawy.. well - mała nauczka dla sprzedawców - że miło klientowi, jak się go traktuje miło :-)

consigliero
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 13:47

Re: Gieesiarz wita

Post autor: consigliero » 16 maja 2019, 18:53

Zasadniczo nie wiem co odpowiedzieć na temat kamera, bo takowego nie posiadamy, ale gdyby mnie było stać to byłby z tej półki. Chociaż z drugiej strony myślę że kiedyś wykorzystamy posiadaną Dacie Dokker na podróź daleko we dwoje, jak już będę miał problem przełożyć nogę nad siedzeniem motocykla. Co do Twojej wypowiedzi rozumiem ze jeździłeś już classic Enduro ? Ja jeszcze nie miałem okazji i czuję przez skórę że to będzie świetny motocykl, mam taką nadzieję, dla jednej osoby ale niekoniecznie dla dwóch. Ta rożnica w wadze rzeczywiście jest ale mój stary GS ma więcej mocy niż nowy V85 T . Fajnie że serwis co 12000 km ale jest też informacja o serwisie wału co 25000 km czyli w praktyce co 24000km co będą tam czarować i za ile tego nie wiem. Podejrzewam ze myślisz o zdjęciu gdzie pojechaliśmy kolejką na Etnę ale ze względu na wiatr podstawili takie nowsze osinobusy
Załączniki
75FFEAC2-5A35-43E7-AE88-85B5CC127720.jpeg
75FFEAC2-5A35-43E7-AE88-85B5CC127720.jpeg (225.89 KiB) Przejrzano 3738 razy

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 212
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Gieesiarz wita

Post autor: Marcin » 16 maja 2019, 19:42

muszę wtrącić swoje trzy grosze
aktualnie też zastanawiam się nad kupnem V85
Przez wiele lat myślałem o dużym GS-ie ale nigdy nie było mnie na niego stać, teraz również nie albo być może że udałoby mi się kupić jakiś świeży egzemplarz (maksymalnie do 3 lat) . Co przemawia z mojego punktu widzenia za GS:
- fakt że mamy samochód rodzinny również BMW aniol
- fajny wygląd
- dostępność niezliczonej ilości różnych akcesoriów
- dostępność części
- niska utrata wartości
Zrobiłem trochę kilometrów GS-em i muszę stwierdzić, że jeździ się nim nieźle ale chyba mimo wszystko mnie rozczarował.
Jeśli chodzi o MG to aktualnie mam brevę v1100, motocykl na pierwszy rzut oka o przeciętnych osiągach ale po bliższym poznaniu okazuje się , że ma w sobie to coś co powoduje, że jazda nim sprawia mi wielką frajdę. Własnie z tego powodu zastanawiam się nad V85. Ja niestety ze względu na brak czasu i obowiązki rodzinne poruszam się raczej w pobliżu domu choć w sezonie przejeżdżam zwykle 15tyś km. Coraz częściej mam ochotę pojeździć po polnych drogach a do tego v85 będzie idealna. Czekam na jazdę próbną bo mam pewne wątpliwości co do pojemności i mocy. Szkoda, że moto nie ma trochę większego silnika, wówczas bym się nie zastanawiał nad kupnem.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Gieesiarz wita

Post autor: zqubaniec » 16 maja 2019, 21:01

Powiem tak: Ja jeżdzę na Quota. 69 KM. Mało prawda? Ale ale...nie autostrady, drogi polne,szutrowe, leśne, fatalne asfalty i co? Okazuje sie, że 69KM w zupełności wystarcza. Czy wykorzystujesz te 98 KM GSa na takich drogach? Myslisz, ze te 85 KM nowego MG TT to za mało? PRzy tej masie? nieee... Nie sądzę.
Na autobhn owszem, mało. Zwłaszcza na dwie osoby. Inny temat, czy ten motórek faktycznie ejst jakkolwiek terenowy. 19 calowe koło z przodu sugeruje, że tak raczej średio. Co najwyżej na drogi lekko ubite piaskowe. No ale trzeba zrobić testy i srawdzić.
Życzę przyjemności z testów i czekam na opinię.

consigliero
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 13:47

Re: Gieesiarz wita

Post autor: consigliero » 16 maja 2019, 22:05

Zasadniczo próbowałem od pewnego czasu znaleźć alternatywę dla naszego GSA i po jeździe różnymi motocyklami, a jako że kupiłem motocykl jako nowy u jednego dealera, to nie miałem problemu z przetestowaniem wszystkiego co BMW oferuje. Jeździliśmy nowszymi GSami i jak napisałeś moc to nie wszytko, nie widzę sensu większej mocy, jak mój obecny jest wsytarczająco mocny. Owszem na kawałku prostej multistrada to znikający punkt, jadąc GS ani tymi nowszymi, szybciej dobiję 200km/h i sam motor generuje mniej wibracji, LC to już ukłon w stronę młodszej generacji, ale to wszystko nie jest mi potrzebne gdy jadąc po krętej górskiej drodze wystarczy to co mamy obecnie. Próbowałem NAT ale ten łańcuch, ciężko się przestawić, mnie nie przypadła do gustu, ale żona stwierdziła że z tyłu było wygodnie. Tylko mówimy o godzinnej przejażdżce. Wszelkie motocykle bardziej typu RT po całym dniu jazdy w górach też odpadły, moja żona twierdziła że wcale nie było wygodnie, a ja uważam że GS lepiej się prowadzi i kuriozalnie zapewnia lepszą ochronę przed warunkami zewnętrznymi. Próbowałem też tych dużych HD ale to nie nasz styl i ten motocykl jest strasznie wiotki, jedynie kierunkowskazy mi pasowały. Nagle pojawia się V85T i wpradzie nie ma bezdętkowych opon ale ma wał. Może ten się sprawdzi w naszych warunkach. Poszukuję motocykla nie dlatego że GS jest zły, on jest najlepszy dla dwóch osób, subiektywnie oczywiście, ale czas nie stoi w miejscu i widzę swoje ograniczenia, może lżejszy będzie rozwiązaniem. Po jeździe 1250 wiem niestety że, z tej stajni możemy wziąć tylko 1250 ADV, normalny jest zbyt nerwowy do jazdy. By wszystko było jasne przejechaliśmy naszym motocyklem ponad 220 kkm większość razem

https://youtu.be/FfS_ssYHxvo

Nigdzie nie napisałem że V85T ma mało mocy może się właśnie okazać że to złoty środek. Oczywiście gentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ale jest spora różnica między nowym GS a V85T

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Gieesiarz wita

Post autor: zqubaniec » 17 maja 2019, 08:21

Bardzo fajny opis, rozsądny. Przyznam się tylko ze wstydem, że nie umiem rozszyfrować tych skrótów (NAT, RT ...). Jakbyś mógł mnie podedukować, to byłbym wdzięczny i chętnie odpłacę się przy najbliższej okazji na zlocie czerwcowym ;)

dera

Re: Gieesiarz wita

Post autor: dera » 17 maja 2019, 08:38

consigliero pisze:
16 maja 2019, 18:53
Podejrzewam ze myślisz o zdjęciu gdzie pojechaliśmy kolejką na Etnę ale ze względu na wiatr podstawili takie nowsze osinobusy
Taaa... ten autobus mnie zmylił, na komórce na szybko oglądałem. Marzy mi się kamper z garażem na motocykl, myślałem, że jakoś daliście radę wozić tę krowę GS'a w samochodzie :-)

Nie wymądrzam się dalej - są na forum ludzie, którzy zrobili tysiąc razy więcej km niż ja.
Osobiście doszedłem do wniosku, że mój motocykl ma ważyć w okolicy 200kg, najlepiej z paliwem (!), nawet za cenę mocy. Byle miał dwa cylindry, bo nierównej pracy silnika nie zniesę ;-) Autostrady da się przełknąć jakoś 120km/h - a wolę mieć możliwość bezstresowego zboczenia z trasy. Obecnie, jak Zqubaniec, 'jeźdżę' Quotą, a to motor o masie GS'a właśnie, i jest to dla mnie dużo za ciężka maszyna. Dość mam zmawiania litanii przed zjechaniem na jakąś dużą pochyłość, czy w piach.

No... ale ja podróżuję (póki co) sam.. A ideał dla mnie to właśnie tandem: kamper (najlepiej nieduży, Renault Trafic) na przeloty i biwakowanie + motocykl lekkie enduro na lokalne wycieczki w okół.. kampera.
Dokker też jakiś pomysł - można z tyłu zamontować platformę na rowery, lub na motocykl.

Pozdrawiam! I szacunek za 220 tyś km!!!!!!

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Gieesiarz wita

Post autor: Klaus1973 » 04 lip 2019, 15:16

zqubaniec pisze:
17 maja 2019, 08:21
Bardzo fajny opis, rozsądny. Przyznam się tylko ze wstydem, że nie umiem rozszyfrować tych skrótów (NAT, RT ...). Jakbyś mógł mnie podedukować, to byłbym wdzięczny i chętnie odpłacę się przy najbliższej okazji na zlocie czerwcowym ;)
NAT hondziarze tak o nowej Afryce bo większa
RT plastik turystyczny na asfalt - od nazwy BMW

Jeśli BMW nie zrobi szybko czegoś z Rnine Urban GS żaby było bardzie turystyczne to V85 zabierze masę rynku.
Ten motocykl jest boski. Czekam aż wróci z Łodzi do poznania i będę go mógł wypożyczyć na cały dzień.
To jest o 30 kg lżejsza i 1 bieg więcej ma Guzzinia niż legenda wszelkiej turystyki GS1100. Chłodzona powietrzem maszyna z 59kw super momencie obrotowym lekki na parking , nie za wysoki, masa z kuframi pozwala jechać szybkimi drogami. 140 km/h jedzie bez problemu .


Kilka drobiazgów już znalazłem typu mocowanie szyby czy brak podwójnej blachy wydechu przy nodze.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Gieesiarz wita

Post autor: adamigo » 04 lip 2019, 19:51

Ja tylko w kwestii formalnej, GS1100 nigdy nie zdobył statusu legendy, owszem zrobił konkietę swoim pojawieniem się na rynku ale dopiero 1150 skradło masę serc i do dziś jest bardzo doceniane.
No chyba że chciałeś napisać: R100GS:))
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

ODPOWIEDZ